مردم ساخت و سازهای غیرمجاز روستاهای مهریز را گزارش کنند

مدیر عامل شرکت تعاونی وحدت دهیاران مهریز گفت: مردم برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان موضوع را در اسرع وقت به نهادهای ذی ربط گزارش کنند

«علیرضا خانی»  در نشست با خبرنگاران شهرستان که با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، افزود: دهیاران و اعضای شوراها به صورت مستمر کار نظارت و رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز روستاها را انجام می‌دهند که همکاری مردم و ارایه گزارش به موقع نقش مهمی در پیشگیری و برخورد با سودجویان دارد.

وی با بیان این که ساخت و سازهای غیرمجاز از طرف برخی افراد سودجو موجب ضربه به کشاورزی و تغییر کاربری باغ ها و زمین‌های زراعی منطقه شده است، ادامه داد: سال گذشته با همکاری مردم و اقدام به موقع دهیاران و گزارش گروه و گشت‌های فعال حاضر در روستاها از برخی تخلف‌ها پیشگیری شد.

وی اظهار کرد: پارسال ۱۵ مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفت که بخشی از آنها در مسیر رودخانه و راه‌ها بود و اگر مردم همکاری کنند و همه وظایف خود را طبق مقررات انجام دهند نقش اصلی در پیشگیری و کاهش این موضوع در مناطق روستایی شهرستان دارد.

خانی ادامه داد: تخریب در صورتی انجام می‌شود که ساخت و ساز پایان نیافته باشد و اگر ساختمانی تکمیل شد، امکان تخریب آن وجود ندارد البته نکته‌ای که وجود دارد این است که ۹۰ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در اثر بی‌خبری دهیاران یا بی‌توجهی اهالی گزارش نمی‌شود.

وی با اشاره به این که شرکت تعاونی یاد شده، بودجه دولتی مشخص و مدون سالیانه دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: منبع درآمد شرکت از ساخت و سازها و عمران روستاها تامین می‌شود و به طور میانگین ۲۰ درصد بودجه روستاها برای ارایه خدمات به این شرکت تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه مهمترین چالش پیش‌روی روستاهای بخش مرکزی مهریز را اجرای شکل فعلی طرح هادی ذکر کرد و گفت: طرح فعلی دارای مشکلاتی است که در صورت اصلاح نشدن در آینده روستاها را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند و به دنبال رفع آن هستیم.

این مسئول در خصوص اجرای مرحله عملیات شهربازی « غربالبیز»، اظهار کرد: اقدام‌های خوبی در زمینه زیرساخت این منطقه مهم گردشگری انجام شد و زیرساخت شهربازی آماده شد اما شرایط کرونایی و این که ضمانتی برای بازگشت سرمایه در این وضعیت وجود ندارد باعث توقف طرح توسط سرمایه‌گذار شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..