لزوم ترخیص سریع نهاده‌های دامی از گمرک

نماینده، ولی فقیه در استان یزد: مشکل ترخیص نهاده‌های دامی از گمرک به سرعت رفع شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی دیدار با مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه مشکل ترخیص نهاده‌های دامی از گمرک باید هرچه سریعتر برطرف شود اظهار داشت: الان زمان آن نیست که بخواهیم دامداران و مردم را معطل روند‌های اداری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه همیشه افرادی سودجو در همه عرصه‌ها هستند که سعی دارند با به هم ریختن اوضاع مردم، برای خود سود بیشتری دست و پا کنند و در این زمینه هم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه برخی استان‌های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری می‌توانند با توجه بیشتر به کشت، کشور و استان خود را در زمینه نهاده‌های دامی خودکفا کنند بیان کرد: همانطوری که در یزد برخی محصولات باید کمتر کشت شوند، در این چنین استا‌ن‌هایی جای فعالیت گسترده برای خودکفایی کشور از نهاده‌های دامی و برون رفت از این مشکلات وجود دارد.
آیت الله ناصری یزدی افزود: در این مسیر باید دقت لازم را داشته باشیم که از روش‌های نوین آبیاری برای صرفه‌جویی هرچه بیشتر و مدیریت مصرف آب استفاده کرد و علاوه بر آن بتوان از میزان آب مصرفی، بهره‌وری و حاصل بیشتری به دست آورد.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های مشترک مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: بسیاری از مسائل در استان وجود دارد که برای رفع آن باید همفکری صورت گیرد و بدون بحث و تبادل نظر و همفکری امکان رفع آن وجود ندارد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت ارتباط مجمع با دیگر بخش‌های مدیریتی استان هم تاکید کرد و افزود: هرچقدر بتوان زمینه همفکری بین مجمع و دیگر نهاد‌های مدیریتی استان را افزایش داد، امکان بهبود وضعیت وجود هم بیشتر می‌شود.
آیت الله ناصری یزدی به در پیش بودن شروع فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم با تمام توان به دولت کمک کنیم تا بتوانیم بر مشکلات موجود فائق آییم.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد یکی از زیربنایی‌ترین مشکلات کشور را مسئله سیستم ناقص آموزش و پرورش دانست و افزود: متاسفانه در سیستم آموزشی کشور ما نه فکر، نه تعمل و نه تفکر و تعمق در کار‌ها وجود ندارد و تنها سطحی نگری و حفظیات مورد توجه است.
آیت الله ناصری یزدی گفت: اگر سیستم آموزشی ما با تحول اساسی روبرو نشود و تفکر، تعقل و تدین در آن وارد نشود قطعا همین روندی که فرزندان ما پس از ۱۲ سال تحصیل به دانشگاه می‌روند و بعد از فارغ‌التحصیلی هم بیکار می‌مانند همچنان ادامه پیدا می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..