استاندار یزد تاکید کرد:

ثبت جهانی، فرصتی برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری یزد

استاندار یزد رونق اقتصادی بر بستر بافت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی را از فرصت‌های ثبت جهانی بافت تاریخی یزد دانست و گفت: این بستر آماده می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال جوانان یزدی خصوصا فارغ التحصیلان را با رونق اقتصادی برطرف کند.

«محمدعلی طالبی» ، ضمن تبریک سالگرد ثبت یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو اظهار کرد: در چنین روزی جهان به احترام میراث تاریخی یزد ایستاد و پهنه گسترده بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد و ایران به داشتن چنین جایگاهی در سطح جهان، بالید.

وی با اشاره به این که یزد میراث فرهنگ و تمدن مردم این دیار در طول تاریخ است، گفت: ثبت جهانی یزد یکی از دستاوردهای مهم این دیار کویری در طی دهه گذشته محسوب می‎شود که چشم‌اندازی متکی به توسعه پایدار را به روی یزد گشود.

استاندار یزد با اشاره به رشد شاخص‌های متعدد تصریح کرد: پس از ثبت جهانی یزد شاهد رشد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و رونق کسب و کارهای وابسته خصوصا صنایع دستی بودیم علاوه بر آن، افزایش تخت‌های اقامتی به بیش از دوبرابر، رونق انواع گردشگری و تنوع بخشی در این حوزه، توسعه سایر زیرساخت‌ها و افتتاح طرح‌های متعدد گردشگری در یزد خصوصا در دولت دوازدهم از دستاوردهای ثبت جهانی برای این استان بوده است.

وی با بیان این که توسعه پایدار شهری و تعامل بین دستگاهی و محول شدن مسئولیت در قبال این میراث جهانی نیز به دنبال ثبت جهانی یزد اتفاق افتاد، گفت: امروز همه دستگاه‌ها دارای تعاملی نسبت به این میراث ارزشمند هستند که البته هنوز به زمان بیشتری برای تبیین مسئولیت‌ها و انجام کامل آن‌ها نیاز دارند اما آنچه مسلم است، چشم‌انداز توسعه یزد بر پایه حفظ بافت تاریخی و این میراث جهانی است.

طالبی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بر بستر بافت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی را از فرصت‌های ثبت جهانی دانست و گفت: این بستر آماده می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال جوانان یزدی خصوصا فارغ التحصیلان را با رونق اقتصادی برطرف کند و فرصتی پیش روی آینده یزد باشد.

استاندار یزد با بیان این که حفظ فرهنگ اصیل مردم یزد باید مورد توجه جدی و از برنامه‌های استان باشد، گفت: این فرصت در صورتی که به درستی مدیریت نشود می‌تواند تهدیدی برای یزد باشد لذا باید با جدیت ظرفیت‌های ثبت جهانی یزد را به فرصتی اقتصادی و فرهنگی تبدیل کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت جهانی یزد فرصتی بود که با اهتمام افراد زیادی در اختیار یزد قرار گرفته و باید از آن حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم و نگذاریم با سهل انگاری و کوتاهی‌هایمان، یزد هرگز مزه تلخ خروج از فهرست جهانی یونسکو را تجربه کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..