بررسی برنامه‌های مدیریت مهاجرت در شهرستان میبد

طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی ادارات در راستای مدیریت مهاجرت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی شهرستان میبد در هشتمین جلسه مدیریت مهاجرت به تعیین اولویت‌های شهرستان در سال جاری بر اجرای دقیق اولویت‌ها اشاره کرد و گفت: بحث مدیریت مهاجرت در شهرستان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته، علاوه بر به روز رسانی طرح ساماندهی مهاجرت، برنامه‌های عملیاتی برای اجرا در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت نیز پیش بینی شده است.
رسول نصیری با اشاره به ضرورت همکاری ادارات شهرستان در اجرای برنامه‌های مشترک افزود: از مدیران ادارات خواسته شده تا طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی خود را در راستای مدیریت مهاجرت جهت بررسی به فرمانداری ارسال نمایند.
نصیری گفت: مدیریت فرهنگی و اجتماعی محله محور؛ یکی از برنامه‌هایی است که به زودی با مشارکت و تقسیم کار بین سمن‌ها کانون‌های فرهنگی هنری هیئت‌های مذهبی انجمن اولیا و مربیان مجمع مشاورین شهرستان، ائمه جماعات، ادارات و نهاد‌ها و سایر گروه‌های اثر گذار؛ اجرایی خواهد شد.
همچنین منشور هنجار‌ها و ارزش‌های فرهنگی و بومی شهرستان میبد با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صاحب نظران این حوزه در حال تدوین می‌باشد که به زودی منتشر می‌گردد.
وی گفت: چندین طرح پژوهشی مطالعاتی و آموزشی برای بررسی تبعات و آسیب‌های ناشی از مهاجرت و نیز شناسایی راه‌های تقویت جامعه پذیری و احساس تعلق به ارزش‌های بومی تعریف شده که پس از نهایی شدن، عملیاتی خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی شهرستان میبد تصریح کرد: برنامه‌های متعددی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان انجام شده از جمله: اجرای طرح ارمغان برای کارگران صنایع با استفاده از روحانیون مجرب توسط بنیاد صیانت از خانواده و با هدف اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه خانواده، دینی، اعتقادی، سبک زندگی، تربیت فرزند و ارائه مشاوره‌های حقوقی و… در شیفت‌های تعدادی از کارخانجات، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت زوجین جوان در شهرستان، اقدامات لازم به منظور افزایش سلامت روان جامعه و نیز کاهش آسیب‌های ناشی از بحران کرونا، اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال خانگی به زوجه، تسهیلات قرض‌الحسنه به زوجین جوان و … که در نتیجه اقدامات انجام شده شاهد افزایش ۲۳ درصدی ازدواج و نیز کاهش دو ممیز سه دهم درصدی طلاق در سال گذشته بودیم.
نصیری گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت مهاجرت در شهرستان با محوریت فرمانداری و با استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید دانشگاهی، روحانیون، صاحب نظران، سمن‌ها، اعضای اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی و … تهیه شده که پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی، اطلاع رسانی و اجرا می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..