روستاهای ابرکوه از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از برخورداری جمعیت بالغ بریکهزار نفری روستای خرم‌آباد بخش بهمن ابرکوه از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایداری خبر داد.

«محمدرضا پاکدل» در این خصوص تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف داده ناشی از شرایط کرونایی مخصوصاً برای آموزش مجازی دانش آموزان، برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین روستاها به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ایجاد سایت جدید تلفن همراه بود که در همین راستا سایت جدیدی با تکنولوژی نسل دوم و سوم موبایل در روستای خرم‌آباد بخش بهمن ابرکوه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال‌ از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی(USO) برنامه ریزی و اجرا شد.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، این روستا با جمعیت بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: از سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد بازدید مستمر حضوری از روستاهای استان در کنار نظارت‌های سیستمی صورت گرفته که با انجام این بازدیدها و پیگیری‌ها، وضعیت پوشش ارتباطی روستاهای استان ارتقا یافته و در حال حاضر استان یزد در کیفیت ارتباط و سرویس‌دهی روستاها از استان‌های برتر کشور است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل روابط عمومی اداره کل آی‌سی‌تی استان یزد، پاکدل در پایان از مساعدت مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همراهی دفتر امور استان های وزارت، مخابرات منطقه یزد و اپراتور همراه اول، سایر مسؤلین استانی خصوصاً نماینده مردم شهرستان ابرکوه در مجلس شورای اسلامی که در اجرایی شدن این طرح همراهی داشتند، قدردانی کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..