رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

هزینه‌های جرم برای رانت‌خواران و زمین‌خواران در کشور پایین است

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در کشور ما هزینه جرم نه تنها برای سارقان بلکه برای رانت‌خواران و زمین‌خواران هم بسیار پایین است.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار،  در نشست شورای قضائی استان با مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به گلایه‌های مردمی نسبت به افزایش میزان سرقت‌ها اظهار داشت: در ارتباط با این موضوع که شورای پیشگیری از وقوع جرم باید در سطح استان یزد فعال شود شکی نیست و حتماً باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در ارتباط با لزوم اصلاح برخی قوانین گفت: این موضوع توسط نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم که ایراداتی که وجود دارد با استفاده از نظرات نخبگانی دستگاه قضا و ناجا برطرف کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: نکته بسیار مهمی که امروز باید به آن توجه کنیم این است که احساس امنیت به دلیل برخی جرایم امروز در جامعه کم شده است.

جوکار افزود: آمارهای سرقت در بین مردم به سرعت می‌چرخد و زمینه احساس ناامنی در بین آنها به وجود می‌آورد که اصلاً خوب نیست و مردم در فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی با نبود احساس امنیت بسیار سختی بیشتری پیدا می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از مسئولان گلایه‌مند هستند گفت: باید کاری کنیم که این احساس امنیت در بین مردم بیشتر شود؛ شاید امروز امنیت در جامعه ما برقرار هست ولی احساس امنیت از آن بسیار مهمتر است.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکار رفع این مشکلات به صورت عملی تدوین و تصویب شود گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما این است که هزینه جرم برای مجرمین بسیار پایین است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این هزینه نه تنها برای سارقان بلکه برای رانت‌خواران و زمین‌خواران هم بسیار پایین است گفت: وقتی فردی بداند قانون برخورد جدی با وی در صورت تخلف نمی‌کند، رغبت بیشتری برای انجام جرم پیدا می‌کند.

جوکار با بیان اینکه فسادها در سایه قوانین سست موجود شکل می‌گیرد گفت: این قوانین سست قطعاً باید اصلاح شوند ولی چه کسی باید مشکلات و راهکارهای رفع ایراد این قوانین را به نمایندگان بیان کنند؛ قطعاً قوه قضائیه و ناجا که به صورت مستقیم در آن دخیل هستند باید به نمایندگان این موارد را بیان کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در طول یک سال گذشته جلساتی با این مسئولان در استان برگزار شده و از آنها خواسته شده که ایرادات قانون را بیان کنند گفت: تاکنون ایرادی به ما اعلام نشده؛ لااقل موارد را در قالب طرح بیان کنید که در مجلس پیگیر رفع آن باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..