رئیس پلیس راهور استان یزد خبر داد:

برخورد قانونی با کاروان‌های عروسی متخلف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: با کاروان‌های عروسی که اقدام به راه‌بندان کرده و ترافیک ایجاد کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزمنصور جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با تبریک عید نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: در یزد مردم معمولاً نذورات خود را در این روزها در قالب شربت و شیرینی در خیابان‌ها توزیع می‌کنند که این امر سبب بروز ترافیک سنگین می‌شود.

وی بیان کرد: هیأت‌ها و مردمی که قصد توزیع شربت و شیرینی در بین مردم را دارند، تلاش کنند محل‌هایی را برای این اقدام پسندیده انتخاب کنند که کمتر سبب بروز ترافیک شود.

جمشیدی با بیان اینکه در برخی خیابان‌ها تردد خودروها به کندی انجام می‌شود، افزود: هیأت‌ها از ایجاد راه‌بندان‌های طولانی به طور جدی خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد تأکید کرد: مردم پخش نذورات خود را در اماکن مذهبی، داخل حسینیه‌ها و هیأت‌ها یا در پیاده‌روها انجام دهند و به هیچ وجه توزیع شربت و شیرینی را به وسط خیابان و در میان خودروها نکشانند.

وی از مردم نیز خواست که با توجه به شلوغی خیابان‌ها در این ایام، از آوردن خودروی شخصی و ترددهای بی‌هدف تا امکان خودداری کنند تا در ایام جشن و سرور، خیابان‌هایی با ترافیک روان داشته باشیم تا همه مردم بتوانند از این ایام لذت ببرند.

جمشیدی از حضور پررنگ پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح خیابان‌ها در این ایام خبر داد و تأکید کرد: با کاروان‌های عروسی نیز که در این ایام اقدام به راه‌بندان کرده و ترافیک طولانی ایجاد کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه ما باید در ایام جشن و سرور، نظم و انضباط به ویژه در رانندگی را رعایت کنیم و مراقب باشیم تا ترافیک‌هایی که به واسطه توقف‌های بی‌جای ایجاد می‌شود، به قیمت جان یک بیمار تمام نشود.

جمشیدی همچنین با اشاره به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در برخی از خیابان‌های یزد تأکید کرد: مردم با پلیس راهور به ویژه در خیابان‌های شلوغ نهایت همکاری را داشته باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..