رئیس کانون وکلای استان یزد اعلام کرد؛

درخواست کانون وکلای یزد از دادستان اصفهان برای پیگیری حادثه آب

رئیس کانون وکلای استان یزد با محکوم کردن تعرض به خط انتقال آب به یزد از رئیس دادگستری و دادستان اصفهان خواست تا این موضوع را به طور ویژه مورد پیگیری قرار دهند.

علی زارع مهرجردی اظهار داشت: تخریب تاسیسات یکی از حوضچه‌های آب انتقالی به استان یزد، رفتار بزهکارانه و غیرمتعارفی است که توسط عده‌ای در محدوده شرق اصفهان رخ داده و در زندگی روزمره مردم یزد اختلال ایجاد کرده است.

وی با محکوم کردن این اقدام بزهکارانه عنوان کرد: بی‌تردید تخریب تاسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه های آب از مصادیق بارز ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ بوده و ضروری است دادگستری استان اصفهان به ویژه دادستان اصفهان نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

زارع بیان کرد: عدم اقدام موثر از ناحیه دستگاه قضا در برخورد جدی و قاطع با متجاوزان که به کرات این اقدام بزهکارانه را مرتکب شده‌اند، زمینه تجری مرتکبان این اقدام را فراهم کرده و مشخص نیست چرا و به چه علت تاکنون به هیچ حکمی در این راستا علیه تجاوزها و تعدی هایی که متجاوزان پیش از این نیز به کرات انجام داده بودند، صادر نشده است.

رئیس کانون وکلای استان یزد ادامه داد: همچنین انتظار می رود که دادستان یزد نیز نسبت به پیگیری جدی موضوع و انعکاس امر به دادستان اصفهان اقدام کند تا از ارتکاب مجدد چنین اقدامات مجرمانه ای جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال نامه ای از سوی کانون وکلای دادگستری استان یزد به رئیس قوه قضائیه در زمینه تعرض مجدد به خطوط و تاسیسات انتقال آب استان یزد خبر داد و گفت: در این نامه موضوع تعرض های چندباره به خط انتقال آب به اطلاع حجت الاسلام محسنی اژه ای رسیده و وقوع این اتفاق برای چندمین بار در سال جاری را به اطلاع ایشان رسانده ایم.

زارع ادامه داد: در این نامه اعلام کردیم که شوربختانه اینکه نه تنها تلاش موثری برای پیشگیری از وقوع این حوادث که نتیجه آن تضییع بیت‌المال و بی‌اعتنایی به منافع و مصالح عمومی و حتی امنیت ملی است از طرف نهادهای متولی صورت نمی‌گیرد، بلکه دعاوی مطروحه در این خصوص در دادسرای عمومی و انقلاب و دادگاه حوزه قضایی مربوطه در استان اصفهان نیز بی‌نتیجه مانده است. لذا از ریاست قوه قضائیه انتظار می رود با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت پرداختن و ورود دستگاه قضا به موضوعات مرتبط با حقوق عامه و اینکه موضوع متنازع فیه از مصادیق بارز آن است، دستور فرمایید ضمن درخواست رسیدگی عاجل به موضوع از دادستان کل کشور، با عوامل و محرکان این حادثه برخورد و تدبیری اندیشیده شود که متولیان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کنند.

گفتنی است؛ روز ۱۶ تیرماه جاری در دمای ۴۵ درجه یزد، آب شرب مناطق گسترده ای از یزد به دلیل تعرض به خط انتقال آب در محدوده شرق اصفهان به مدت ۱۶ ساعت قطع شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..