آیت‌الله مدرسی‌یزدی:

چرا مجلس برای احیای ‌قانون “امر به معروف و نهی از منکر” ورود نمی‌کند؟

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند خودش برکار خودش نظارت داشته باشد گفت: نظارت بر عملکرد دولت باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: وجود سازمان‌های نظارتی غیر دولتی یکی از راهکارهایی است که در کشورهای مختلف برای نظارت بر روند فعالیت اقتصادی دولت در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد نظارت بر عملکرد دولت توسط بخشی از دولت باشد به طور قطع نمی‌توان انتظار داشت به صورت دقیق این کار انجام شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: لازم است در کشور شرکت‌های قوی و توانمندی در حوزه نظارتی وجود داشته باشد و با سپردن کار به آنها، گزارش‌های دقیق از فعالیت‌ها ارائه دهند.

مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است که از افراد توانمند و متخصص و متعهد استفاده شود و مجلس هم به عنوان پشتوانه این شرکت‌های تخصصی وارد شود.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) بیان کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که در حوزه خانواده به آن باید توجه شود، بحث امر به معروف و نهی از منکر است که احیای آن به دست مجلس شورای اسلامی است.

وی با طرح این سوال که چرا مجلس احیای این موضوع مهم در قانون اساسی ورود نمی‌کند گفت: چرا اصول دیگری که برای ما کارایی زیادی ندارد همیشه مورد بحث هستند ولی امر به معروف و نهی از منکر که ستون‌های مهمی در دین و نظام هستند مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد افزود: این تابو که اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود تندروی ایجاد می‌شود باید شکسته شود و امر به معروف و نهی از منکر واقعی در جامعه احیا شود.

مدرسی یزدی تصریح کرد: مطالبه‌گری یک اصل اساسی برای ماست و رسانه‌ها باید نسبت به این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کنند و قطعا اگر در این حوزه ورود داشته باشیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..