صنایع دستی یزد دانش بنیان می‌شوند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از توسعه صنایع دستی استان به صورت دانش بنیان‌ با ایجاد خانه‌های خلاق صنایع دستی خبر داد.

«محمدرضا دهقانی» در حاشیه بازدید از روند ایجاد خانه خلاق شمس که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شد،  تصریح کرد: خانه‌های خلاق صنایع دستی تحت نظارت پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کند و نه تنها اشتغال و حمایت از هنرمندان صنایع دستی را به دنبال دارند بلکه با طراحی‌های جدید موجب توسعه این بخش خواهند شد.

وی مهمترین هدف ایجاد خانه‌های خلاق را توسعه صادرات و فروش صنایع دستی هنرمندان یزدی خواند و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه صنایع دستی که شاید عمده‌ترین مشکل به شمار می‌رود، مربوط به صادرات، فروش و طراحی بسته‌بندی صنایع دستی خصوصا برای بازارهای بین‌المللی است.

این مسئول با تاکید بر این که خانه‌های خلاق صنایع دستی می‌توانند پشتیبان طراحی، برندسازی و فروش و صادرات صنایع دستی باشند، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون نیز حدود پنج نفر متقاضی دریافت مجوزهای خانه خلاق صنایع دستی در یزد هستند که این مسئله نویدبخش آینده‌ای متکی به دانش بنیان و توسعه صنایع دستی یزد است.

دهقانی با بیان این که خانه‌های خلاق در یزد حمایت می‎شوند، خاطرنشان کرد: زنجیره تولید و فروش صنایع دستی از تامین مواد اولیه تا حضور در بازارها و عرضه مورد حمایت قرار می گیرد و اداره کل میراث فرهنگی در این خصوص اهتمام دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..