امام جمعه یزد:

آب در یزد به یک بحران تبدیل شد/ مسئولان پیگیر باشند

امام جمعه یزد گفت: به دلیل بارش کم و گرمای زودرس، آب در یزد به یک بحران تبدیل شده و لازم است مسئولان به سرعت در این زمینه راهکار ارائه دهند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری،  در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب در استان یزد که طی روزهای اخیر باعث کم افت شدید فشار آب و قطعی آب در برخی مناطق استان شده است، اظهار داشت: بارها در این زمینه به مسئولان حوزه آب تذکر و هشدار دادیم اما راهکاری برای رفع این مشکل ارائه نشد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از آب شرب استان باید از خط انتقال آب تامین شود، افزود: مسئولان استان به ویژه مسئولان حوزه آب، استانداری و نمایندگان مجلس باید با مسئولان و مردم استان همجوار تعامل داشته و پیگیر سهمیه آب انتقالی به یزد باشند.

ناصری با بیان اینکه آب در یزد به یک بحران جدی تبدیل شده است، عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته، سهمیه در نظر گرفته شده برای استان نیز به یزد انتقال نیافت و همواره کمتر از میزان توافق شده آب به یزد انتقال داده شده است.

امام جمعه یزد، انتقال آب به استان یزد را ضروری و حیاتی خواند و تاکید کرد: خطوط انتقال آب به یزد باید با جدیت بیشتری پیگیری شود ضمن اینکه خط انتقال آب خلیج فارس که چندی پیش بهره برداری شد، باید تکمیل‌تر شود تا بتوانیم بخشی از آن را به شهرهای استان انتقال دهیم تا علاوه بر صنعت، مشکلات مردم نیز برطرف شود.

وی تصریح کرد: یزد نیازمند منابع پایدار آب است و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، باید به عنوان مسئله اول استان مورد پیگیری قرار گیرد.

ناصری، خواستار ورود سپاه به مسئله انتقال آب به یزد شد و گفت: این موضوع نیز از جمله مواردی است که نیاز به کار جهادی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد راه اندازی وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در این مورد نظرات و پیشنهادات خود را در مورد ایجاد یک وزارتخانه مستقل یا حتی یک سازمان زیرمجموعه قوه قضائیه ارائه داده ایم.

ناصری تاکید کرد: اگر این سازمان راه اندازی شود، می‌تواند منویات مقام معظم رهبری در مورد امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه با پیگیری بیشتری دنبال کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..