‌ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان:

‌ اشتغال در استان یزد رو به افزایش است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به مهاجرپذیری استان، گفت: هم اکنون ۳۷ درصد ظرفیت های اشتغال ‌حوزه صنعت در اختیار کارگران غیربومی از مناطق مختلف کشور است.

به گزارش یزدی نیوز، “علی اکبر کلانتر”‌ در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، ‌با بیان اینکه استان یزد بعد از استان‌های تهران و البرز سومین منطقه مهاجرپذیر ایران است، اظهار کرد: عمده کارگران غیربومی شهروندان استان‌ های کرمان و فارس هستند.
کلانتر ادامه داد: با وجود تحریم های متعدد علیه ایران، یزد جزو محدود استان هایی است که میزان اشتغال در آن نه تنها کاهش نیافته بلکه روبه افزایش است.
وی افزود: باید صاحبان صنایع و مسولان استان به گونه ای برنامه ریزی کنند که علاوه بر اشتغال برای نیروی های غیربومی برای افراد بومی زمینه اشتغال بیشتری را هم فراهم ‌نمایند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تعامل مطلوب بخش خصوصی و بخش دولتی استان، ‌تصریح کرد: این تشکل در تمامی کارگروه های اقتصاد مقاومتی استان عضو است و حضوری فعال دارد.
وی گفت: اگر قوه قضاییه در دو سال اخیر به مشکلات فعالان صنایع رسیدگی نکرده بود هم اکنون بسیاری از واحدهای صنعتی استان از تولید بازمانده بودند.
کلانتر ادامه داد: در یزد هرکجا صنعتگران مشکل داشتند و از مسوولان دادگستری استان دادخواهی کردیم به داد این قشر صنعتی استان رسیدند.
رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت استان تصریح کرد: هم اکنون افزون بر ۱۸۰ هزار نامه ،آیین نامه و دستورالعمل و از این قبیل امور برای بخش صنعت صادر شده که مطالعه این تعداد نامه، آیین نامه و دستورالعمل تقریبا غیرممکن است.
وی خواستار شد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی این قوانین و مقررات را اصلاح ‌کند و قوانینی روان، ساده و تسریع کننده را برای تصویب نمایندگان برای پیشبرد امور پیشنهاد دهد.
کلانتر خاطرنشان کرد: ‌بسیاری از مشکلات صنایع استان یزد ناشی از اجرا نکردن صحیح قوانین است به طوریکه قوانینی در سطح کشور مصوب می شوند اما مسئول شعبه بانک در یک شهر کوچک به راحتی آن را نادیده می گیرد و هیچ برخوردی هم با مدیر مربوطه صورت نمی گیرد و باید این مسایل و مشکلات رفع شوند.

بخش نظردهی بسته شده است..