فعالیت اولین آزمایشگاه دودکش‌های دوجداره و تک جداره کشور در یزد

اولین آزمایشگاه سامانه‌های دودکش‌های دوجداره و تک جداره فلزی سیستم‌های گرمایشی در کشور که دارای گواهی تایید صلاحیت و نیز استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵ از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران(NACI) است، در استان یزد فعالیت دارد.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» مدیر کل استاندارد استان یزد در جریان بازدید از فعالیتهای این آزمایشگاه، اظهار کرد: جای بسی خوشحالی است که یک شرکت در استان یزد توانسته است با بهره‌گیری از بهترین فناوری و علوم تجربی و نظری روز دنیا، برای اولین بار در کشور این آزمایشگاه همکار را راه اندازی کند.

وی افزود: واحدهای تولیدی زیادی که در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان یزد مستقر هستند به لحاظ نیروی انسانی، فناوری و دانش فنی دارای توان بالقوه‌ی بسیار خوبی هستند که در صورت به روز شدن می‌توانند این منطقه کویری مستعد را دگرگون کرده و به قطب تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور تبدیل کند.

زارع بنادکوکی ادامه داد: خوشبختانه قشر عظیمی از مدیران صنایع استان افرادی علمی، فنی و کار بلد هستند و در بسیاری از موارد جلوتر از استاندارد گام برمی دارند که این موضوع سبب افزایش تحرک و پویایی در مجموعه استاندارد نیز هست.

این مسئول تاکید کرد: تمامی کارکنان، کارشناسان، مدیران و دست اندرکاران استاندارد یزد آماده همراهی و خدمات رسانی بیشتر به واحدهای تولیدی هستند و ما همیشه در تلاش هستیم که ضمن حفظ سطح استانداردها، موانع نیز از سر راه تولید کنندگان برداشته شود.

زارع در پایان نیز ابراز امیداری کرد: در سال حمایت از تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها، فضای کسب و کار به سمت بهبود مقررات، رونق اقتصادی و به نفع اقتصاد وضعیت کشور پیش برود.

«مهدی غفاری» مدیر عامل این شرکت نیز در این بازدید گفت: از سال ۱۳۹۲ که تولید دودکش‌های دوجداره پکیج‌های شوفاژ دیواری در این استان شروع شده است، دغدغه آزمون این کالا بر روی ذهن گردانندگان این مجموعه سنگینی کرده بود تا این که به همت متخصصان شرکت و همراهی مسئولین و کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد در سال ۱۳۹۸ شاهد راه اندازی این آزمایشگاه بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلامی از سوی پزشکی قانونی، در سال گذشته تعداد قابل توجهی به دلیل نشت گاز منو اکسید کربن ناشی از استفاده از دودکش‌های دست ساز و غیر استاندارد در کشور فوت کرده‌اند که استفاده از این فناوری پیشرفته می‌تواند در کاهش مرگ و میر هم وطنان، بسیار موثر باشد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، غفاری در پایان گفت: متاسفانه علیرغم وجود محصول استاندارد گروه سامانه های دودکش در کشور، به دلیل نبود حمایت دست اندر کاران امر ساخت و مجریان و ناظرین مقررات ملی ساختمان و نبود نظارت و فقدان نگاه توسعه‌ای به صنعت ساخت و ساز و ارتقاء استانداردهای آن ، پس از گذشت قریب به ۲۰ سال از ورود دستگاه های گاز سوز دارای فن، همچنان مصرف کننده در مسیر کاربرد دودکش‌های نا ایمن و تولید کننده هم در حسرت عدم کاربرد محصول استاندارد است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..