اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی به مساجد و اماکن مذهبی یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی به مساجد و اماکن مذهبی یزد خبر داد.

به گزارش  یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی اوقاف یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده اظهار کرد: کمک به مساجد یکی از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد بوده که با برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد نیازمند توجه بیشتر مسئولان بخش برنامه‌ریزی و اعتبار هستند، افزود: اعتباراتی که به مساجد تخصیص داده می‌شود، تنها بخش کوچکی از کمک‌های دولتی برای مساجد به عنوان پایگاه‌های اعتقادی و دینی بوده که باید کمک‌های مردمی و خیران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

زارع‌زاده با تاکید بر اینکه مسئله تبلیغات دینی در همه زمینه‌ها نباید دوره‌ای باشد، افزود: کمک به اماکن مذهبی و مساجد باید در تمام زمان‌ها استمرار داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر مشارکت خیران در اجرای طرح مودت که در زمینه کمک به مساجد و بقاع متبرکه برای پیشرفت امور عمرانی و فرهنگی است، عنوان کرد: استفاده از توان کمک‌های خیران در زمینه کمک به مساجد و بقاع متبرکه از مسائل مهمی بوده که باید با فرهنگ سازی مناسب خیران را بیش از گذشته در این زمینه سوق دهیم.

وی از تخصیص بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای مساجد و اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: این مقدار اعتبار در بین ۳۰ مسجد و بقعه متبرکه توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد افزود: برای ترمیم و بازسازی اماکن مذهبی از سوی دولت هم اکنون به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..