تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در اشکذر

اولین مزرعه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در منطقه چرخاب شهرستان اشکذر در استان یزد احداث شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیر اولین مزرعه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان اشکذر گفت: در این مزرعه زمینه پرورش یک و نیم میلیون قطعه بچه ماهی به ظرفیت هزار تن گوشت سفید در سال فراهم شده است.

رحیمی افزود: جهت احداث این مجموعه هشتاد میلیارد ریال و سرمایه در گردش بیش از سی میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال به کار ۱۰ نفر را نیز به طور مستقیم فراهم کرده است.

وی گفت: طرح پرورش ماهی تیلاپیا در این مزرعه به روش سیستم متراکم بیوفلاک جهت حفظ آب اولیه استخر‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز گفت: سیستم متراکم بیوفلاک که در آن آب بازچرخانی می‌شود یکی از به روزترین سیستم‌های پرورش این نوع ماهی است که در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های منابع آبی استان مورد استفاده قرار گرفته که باعث می‌شود حداقل هدر رفت آب را داشته باشیم.

وکیلی در خصوص تکمیل زنجیره کارگاه‌های فرآوری تیلاپیا در استان گفت: زنجیره‌های تولید این نوع ماهی در استان یک به یک در حال شکل گیری است از جمله در حوزه تولید خوراک آبریان، تکثیر و پرورش، بسته بندی و صادارات این ماهی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور در خصوص به کار بردن سیستم متراکم بیوفلاک گفت: این تکنیک توسط محققین موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور بومی سازی شده و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

قائدی گفت : سیستم به گونه‌ای عمل می‌کند که حجم مصرف خوراک و هزینه‌های جاری پرورش دهنده را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود ماهی را خوش طعم به دست مصرف کننده برساند.

ماهی تیلاپیا از جمله گونه‌های آبزی پروی است که به دلیل مقاومت بالا نسبت به کمبود اکسیژن و شرایط محیطی به گونه مطلوب در حوزه آبزی پروری تبدیل شده است.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..