یزد نخستین استان میزبان جشنواره بین المللی تئاتر فجر است

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی های وزارت ارشاد برای واگذاری بخشی از میزبانی جشنوراه تئاتر فجر به استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز ، قادر آشنا در دیدار با محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: استان‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی در حوزه تئاتر دارند که ما بر اساس این توانمندی‌ها، بخش‌هایی از جشنواره‌های تئاتر ملی را به آنها واگذار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این واگذاری بدون مطالعه و بررسی انجام نمی‌شود ادامه داد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یک جشنواره با اعتبار بسیار بالاست و جزو معدود رویدادهای تئاتری است که در سطح جهان شناخته شده است.

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست برگزاری بخشی از این جشنواره از سوی یزد مطرح شد و یزد به عنوان نخستین استانی که بخشی از این جشنواره در آن برگزار می‌شود انتخاب شد.

آشنا تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در زمان تغییر دولت، انجام چنین واگذاری در یک جشنواره با این سطح قوی نیازمند بررسی‌های دقیق است که این جشنواره با تغییر مدیریت‌ها با مشکل مواجه نشود.

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: هنرهای نمایشی یکی از تاثیرگذارترین عرصه‌های هنری به حساب می‌آید و به نوعی می توان گفت وضعیت فرهنگ و هنر را عمدتا با جایگاه هنر تئاتر در کشور و استانها می سنجند.

وی به حضور دکتر جوکار در زمان اجرای تئاترهای جشنواره‌ها در یزد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان یزد در چندسال اخیر خیزش خوبی در توسعه هنر تئاتر داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری چندین جشنواره تئاتر در استان یزد خبر داد و ادامه داد: هنرمندان بسیار خوبی در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند و آثار در سطح بسیار بالایی به جشنواره ارائه می‌شود.

جوادیان زاده از تکمیل زیرساخت های هنری استان از جمله هنرهای نمایشی خبر داد و گفت: با توجه به این شرایط با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال بخشی از جشنواره تئاتر فجر را برای اولین بار در استان یزد برگزار می‌کنیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..