مدیر کل مخابرات یزد:

نسل چهارم تلفن همراه به یزد می آید

مدیر عامل مخابرات استان یزد از راه اندازی نسل چهارم اینترنت تلفن همراه(۴G) در شهر یزد خیر داد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی مقوم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با نصب تجهیزات نسل چهارم تلفن  همراه در استان به زودی مشترکان تلفن همراه یزد از نسل جدید اینترنت تلفن همراه بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: در شاخص ارتباطی تلفن ثابت در حال حاضر ۵۲۸ هزار و ۴۹۵ شماره با ضریب نفوذ ۱/۴۹ درصد در استان مشغول بکار است.

وی در ادامه از تعداد تلفن های مشغول بکار همراه استان سخن به میان آورد و افزود: در حال حاضر ۱ میلیون و ۷۳ هزار و ۴۸۲ شماره تلفن  شامل ۳۱۴ هزار و ۶۸ شماره سیم کارت دائمی و ۷۵۹ هزار و ۴۱۴ شماره اعتباری با ضریب نفوذ ۷/۹۹ درصد در استان مشغول بکار است و این تعداد شماره تحت پوشش ۷۳۹ سامانه BTS  تلفن همراه قرار دارد.

مقوم از راه اندازی نسل چهارم اینترنت تلفن همراه(۴G) در یزد خبر داد و افزود: با نصب تجهیزات نسل چهارم تلفن  همراه در استان به زودی مشترکان تلفن همراه استان از نسل جدید اینترنت تلفن همراه بهره مند می شوند.

وی گفت:در حال حاضر  94 هزار و۸۱۶ پورت اینترنت پرسرعت توسط شرکتهای خصوصی سرویس دهی می شود.

این مقام مسئول استان افزود: همچنین اتصال ۱۰۶۱ شعبه بانک به شبکه دیتای استان ،اتصال ۹۵کتابخانه عمومی به شبکه ملی اینترانت،اتصال ۲۹دفتر مربوط به بیمه کوثر به شبکه ملی اینترانت،اتصال  68 دفتر پیشخوان دولت به شبکه ملی اینترانت،اتصال ۸ مرکز کانون زبان به شبکه ملی اینترانت  واتصال ۳۴۹ مرکز بهداشتی درمانی به شبکه ملی اینترانت از دیگر خدمات این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

شاخص انتقال چهارمین عنوانی بود که مقوم به آن اشاره کرد و گفت: در شاخص انتقال ، ۳۸۷۰ کیلومتر فیبرنوری اجرا و۱۲۶ مرکز تلفن ثابت نیز به شبکه فیبرنوری متصل شده است.

وی در شاخص ارتباطات روستائی، از نصب و تجهیز ۵۲ سامانه اینترنت پرسرعت خانگی در  روستاهای استان  خبرداد و افزود: این امر به در قالب طرح USO و با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای استان اجرا شده است.

توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن به میزان ۷۶۸۸پورت، توسعه و بهینه سازی شبکه کابل و افزایش ظرفیت واگذاری تلفن در شهرهای استان از طریق سیستمهایACCESS به میزان ۴۰هزار شماره تلفن ،دایری ۷هزار شماره تلفن ثابت ،دایری ۱۹ هزار پورت اینترنت پرسرعت، اجرای سایتهای  BTSنسل سوم(۳G) در شهرهای استان(طبق برنامه شرکت ارتباطات سیار)، اجرای فیبرنوری فهرج – شهرک صنعتی بافق بطول ۶۰ کیلومترو اجرای پروژه WIFI از جمله برنامه های قابل اجرای شرکت مخابرات استان یزد در سال ۹۵ است که مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد در پایان این نشست به آن پرداخت.

بخش نظردهی بسته شده است..