یزد، میزبان اولین سمینار ملی پلاستیک و محیط زیست

اولین سمینار ملی پلاستیک و محیط زیست به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز دبیر علمی همایش گفت: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی “بدون کیسه‌های پلاستیکی” اولین سمینار ملی “پلاستیک و محیط زیست” با همکاری گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و انجمن علمی بهداشت محیط ایران، مجازی برگزار شد.

 

مختاری با اشاره به این که، در حال حاضر پلاستیک‌ها به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات محیط زیست محسوب می‌شوند ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری این سمینار، دغدغه‌مند کردن جامعه و مدیران و مسئولان در زمینه مدیریت پسماند‌های پلاستیکی است.

 

دبیر علمی همایش گفت: راهکار‌های کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، ارزیابی خطر ناشی از پلاستیک‌ها و میکروپلاستیک‌ها برای انسان و محیط زیست و سنجش ترکیبات خطرناک ناشی از پسماند‌های پلاستیک در جریان پسماند تولیدی و محصولات بازیافتی از محور‌های همایش است.

 

وی افزود: همچنین بازیافت پسماند‌های پلاستیکی و توسعه روش‌های سنجش آلودگی‌های ناشی از پلاستیک در محیط زیست از دیگر محور‌های همایش یک روزه است.

 

مختاری اظهار داشت: در حال حاضر ایران هفدهمین تولیدکننده پلاستیک در دنیا است و حدود چهار میلیون تن پلاستیک در سال تولید می‌کند و باید بپذیریم که پلاستیک‌ها بخشی از واقعیت زندگی ما هستند و با مدیریت ان‌ها می‌توانیم کمترین تاثیر را بر محیط زیست و سلامت انسان داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به آمار میزان پسماند‌های پلاستیکی در کشور گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد روزانه هزاران تن پسماند پلاستیکی وارد محل‌های دفن پسماند در کشور می‌شود که این خطری بزرگ برای محیط زیست کشور است.

 

دبیر علمی همایش تصریح کرد: در این سمینار یک روزه، چهار مقاله علمی با حضور هشت سخنران کلیدی ارائه می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..