برنامه ریزی برای مدیریت کرونا

استاندار: در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا تصمیماتی گرفته شد.

به گزارش یزدی نیوز، طالبی گفت: ابتدا در نشست ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور در ستاد ملی کرونا وضعیت کرونا در کشور تشریح شد و سپس در ستاد استانی مقابله با کرونا در استان یزد تصمیماتی مهمی گرفته شد.
وی، با اشاره به روند افزایش کرونا در اکثر استان‌های کشور و شیوع ویروس جهش یافته ازسمت استان‌های جنوبی و جنوب شرقی و قرمز شدن وضعیت شهرستان‌های کشور و شهرستان‌های استان یزد گفت: جراحی‌های عمومی قرار شد در بیمارستان‌ها فعلا لغو شود تا شرایط بهتری برای خدمات دهی به بیماران کرونایی فراهم شود.
استاندار افزود: برگزاری تجمعات در آرامستان‌ها و بقاع متبرک ممنوع شد و ستاد استانی کرونا در شهرستان‌ها قرار شد نظارت لازم را صورت دهد.
وی بر تشدید طرح‌های محله محور و نظارت بر قرنطینه بیماران نیز تاکید کرد و افزود: خانه‌های مسافر غیر مجاز نیز برخورد با آن‌ها صورت می‌گیردو قرار شد مبادی ورودی تحت نظارت نیروی انتظامی قرار گیرد تا از سفر و حضور غیر ضروری مسافران غیر بومی به استان یزد جلوگیری شود.
استاندار یادآور شد:شهرستان‌های نزدیک به استان‌های جنوبی نظارت بیشتری در ارتباط با حضور مسافران غیربومی در ان‌ها صورت گیرد.
طالبی گفت: مسافران در فرودگاه و راه اهن قرار شد مورد غربالگری قرا گیرند و مطب‌ها و درمانگاه‌ها فعلا از پذیرش بیماران غیر بومی خودداری کنندودانشگاه علوم پزشکی بر این امر نظارت کند.
استاندار گفت: متاسفانه افزایش بیماران در استان یزد با کاهش رعایت دستورالعمل‌ها وزدن ماسک همراه شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..