آمادگی چادرملو برای اکتشاف در هر نقطه از ایران

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو: با خریداری دستگاه های حفاری عمیق ، آمادگی داریم در هر نقطه ایران کار اکتشافی انجام دهیم.

به گزارش یزدی نیوز ناصر تقی‌زاده در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت چادرملو بیان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم در هر نقطه ایران کار اکتشافی انجام دهیم و در این زمینه و با هدف دسترسی به معادن جدید اقدام به خرید چند دستگاه حفاری عمیق کرده‌ایم.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای چادرملو گفت: از جمله طرح‌های چادرملو طرح احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون تن ، طرح احداث مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۲.۲ میلیون تن در سال، آماده‌سازی و انجام اکتشاف مقدماتی، تفصیلی و دستیابی به توده معدنی در معدن دی ۱۹ با همراهی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مشارکت در بهره‌برداری از معادن سنگ آهن استرالیا از جمله پروژه‌های توسعه آتی شرکت است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: همچنین طرح احداث کارخانه تولید فروآلیاژ با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال، طرح احداث کارخانه تولید انواع آجر نسوز‌ها و اجرام نسوز کوره با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال ، مشارکت با شرکت آهن و فکلاد غدیر ایرانیان در احداث کارخانه‌های کنسانتره و گندله با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال در قالب شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد از دیگر طرح‌های توسعه آتی این شرکت است.

به گفته‌ی وی این شرکت، طرح‌های جانبی دیگر را مدنظر قرار داده است که شامل طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی، طرح احداث دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در بهاباد و اردکان، طرح احداث کارخانه اکسیژن، طرح احداث کارخانه تجهیزات معدنی و صنعتی با ماشین‌سازی اراک، مشارکت و تاسیس شرکت جدید حمل و نقل ریلی برای تامین زیرساخت‌ها جهت حمل مواد اولیه و محصولات و… می‌شود.

تقی زاده همچنین گفت: بازار باید قیمت سنگ‌آهن را تعیین کند و قیمت کنسانتره و گندله تنها در اختیار شرکت ما نیست.

وی تاکید کرد: دی ۱۹ هنوز در مرحله اکتشاف است و هنوز به قطعیت در مورد ذخایر سنگ‌آهن آن نرسیده‌ایم و باید اکتشافات در این معدن تکمیل شود.

وی در ادامه گفت: سال گذشته سال بسیار خوبی برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بوده است. ۲۲ درصد تولید کنسانتره، ۸ درصد گندله، ۱۰.۵ درصد آهن اسفنجی و ۸.۲ درصد شمش فولادی تولید این شرکت در سال ۹۹ بوده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: این شرکت توانست در سال گذشته کسب رکورد در تولید آهن اسفنجی با تولید ۱۶۰۲۸۴۳ تن به رتبه ششم کشور در تولید آهن اسفنجی دست یابد و به رشد ۱ درصدی در تولید آهن اسفنجی در سال ۹۹ در مقایسه به سال ۹۸ برسد. در سال گذشته در کنسانتره خشک رکورد زده‌ایم و رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته‌ایم.

تقی زاده ادامه داد: در زمینه تولید کنسانتره و گندله ۲ پروژه در دست اقدام داریم که یک واحد ۴ میلیون تنی کنسانتره و یک واحد ۵ میلیون تنی گندله این شرکت در دست اقدام دارد.

به گفته‌ی وی این شرکت توانست در سال گذشته در تولید شمش فولادی به رکورد دست یابد و به ۱ میلیون و ۲۵ هزار تن شمش فولادی تولید کند. در زمینه تولید شمش فولادی یک واحد ۶۰۰ هزار تنی دیگر و نیز دو طرح واحد تولید ورق API در دست اقدام است که یک واحد اردکان یزد و یک واحد ۱.۵ میلیون تن در استان خراسان است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو درباره درآمد این شرکت عنوان کرد: این شرکت در سال ۹۹ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که در مقایسه با سال ۹۸ از آن بیش از ۱۷۰ درصد رشد داشته است.
تقی زاده افزود: فروش چادرملو در سال ۹۹ به ۱۰ میلیون تن افزایش یافت و به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید و ۲۱ درصد از فروش صادرات کشور صادرات شمش بوده است.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو این شرکت در حوزه سودآوری رشد بسیار خوبی داشته است. سودآوری دارای فاکتور‌های بسیاری است که از جمله فاکتور‌ها افزایش تولید، دقت بیشتر در مواد اولیه و افزایش قیمت محصول است.

در پایان مجمع همچنین ۶۵ درصد تقسیم سود تصویب شد که به ازای هر سهم ۲۱۳ تومان می‌باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..