آموزش زنجیربافی در اردکان

اولین دوره آموزش زنجیربافی در شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان گفت: به منظور توسعه و ترویج هرچه بیشتر ظرفیت‌های علمی صنایع‌دستی اردکان و جذب جوانان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، اولین دوره آموزش زنجیربافی در شهرستان اردکان برگزار شد.
محمود ادیبان با اشاره به اینکه این دوره آموزشی که در کارگاهی واقع در بازارچه صنایع‌دستی اردکان با همکاری این اداره برگزارشده، افزود: در پایان به هنرجویان شرکت‌کننده در این دوره، کارت مهارت اهداء خواهد شد. ادیبان بابیان اینکه زنجیر سازی از صنایع‌دستی معروف استان یزد در شهرستان اردکان بوده که از گذشته در این خطه رونق داشته است، عنوان کرد: زنجیر‌های دانه‌ریز اردکانی یکی از اقلام صادراتی این شهر بوده که عده زیادی از این راه ارتزاق می‌کرده‌اند و زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم آورده بود، چنانکه یک بازار مخصوص زنجیر سازی در اردکان دایر بوده است.
وی ادامه داد: زنجیر‌ها به چند روش و در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شده، که مصارف گوناگونی داشته است، به‌طورمعمول جنس زنجیر‌ها از فلز آهن بوده و تنها در مواردی خاص از فلز برنج و مس نیز در ساخت زنجیر‌های ریز استفاده شده است.

لازم به ذکر است: فن و تکنیک زنجیر سازی اردکان سال ۱۳۹۱ به شماره ۱۰۴۳ در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..