تلف شدن ۳ قلاده روباه در استخر‌های مزارع کشاورزی

متأسفانه به دلیل ایمن نبودن هر ساله تعدادی از گونه‌های مختلف جانوری در استخر‌های مزارع کشاورزی تلف می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق گفت: استخر‌های ذخیره آب کشاورزی اغلب از جنس بتن و یا پلی اتیلن هستند و بعضی از این استخر‌ها بدلیل قرار گرفتن در داخل و یا حاشیه زیستگاه‌های طبیعی مورد توجه حیات وحش به ویژه در فصل گرم سال قرار می‌گیرد.
سید جلال موسوی بیان داشت: متأسفانه به دلیل ایمن نبودن هر ساله تعدادی از گونه‌های مختلف جانوری از جمله خزندگان، پرندگان و برخی پستانداران مانند انواع مارمولک‌ها و مارها، بزمجه، آهو، قوچ و میش، روباه، کبک، تیهو و … در این استخر‌ها افتاده و با توجه به صاف، صیقلی و لغزنده بودن دیواره استخر قادر به خروج از آن نبوده و غرق می‌شوند.
وی گفت: تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر ضرورت حصار‌کشی مناسب در اطراف این استخر‌ها بوده است و طبق آئین‌نامه ایمنی استخر‌های ذخیره آب، کشاورزان ملزم به فنس کشی پیرامون استخر ذخیره آب کشاورزی و ترمیم و بازسازی آن هستند. اما در بسیاری از استخرها، این مهم رعایت نشده است و تبدیل به یک تهدید جدی برای حیات وحش شده است.
موسوی افزود: راهکار حل این موضوع نیز همکاری کشاورزان، باغداران و همچنین سایر ارگان‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..