امام جمعه بخش مرکزی یزد:

شهید صدوقی سنگ صبور و مدافع مردم/زمان آزمون و خطای جدید نیست

امام جمعه بخش مرکزی یزد یاد و خاطره شهید صدوقی را گرامی داشت و گفت: شهید صدوقی از مبارزان و از یاران واقعی امام و انقلاب و سنگ صبور و مدافع مردم بود.

به گزارش یزدی نیورحجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب، آیت الله صدوقی، سومین شهید محراب اظهار داشت: علمایی همچون شهید صدوقی در حقیقت مشروعیت بخش انقلاب بوده و فتوای امام را در رابطه با انقلاب و مشروعیت انقلاب بیان می فرمودند و سنگ صبور و مدافع مردم بودند و شهید صدوقی از مصادیق بارز این جریان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دریافت واکسن ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب افزود: این حرکت یک اقدام حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب و حرکتی درس آموز و دارای ابعاد گوناگون بود زیرا دریافت این واکسن و رسانه ای کردن آن پاسداشت افتخار ملی بود و این واکسن کرونا برای جامعه بشری، آن هم با این سرعت و دقت در ردیف چهار یا پنج کشور دنیا، یک افتخار است.

مدرسی ادامه داد: تقویت حس اعتماد ملی از دیگر آثار این جریان و اعتماد به متخصصان داخلی و نهایت ایثار و فداکاری را برای حمایت از علم بومی و تولید داخلی بود که مقام معظم رهبری از این جهت ایثار کردند و رشادت و شجاعت جداگانه و شاخصی را نشان دادند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: چهاردهم تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست و این نهادهای مردمی خدمات فراوانی را انجام داده و نقاط مثبت متعددی دارند و یکی از کارهای بسیار خوبی که در بخش مرکزی در روستاها توسط دهیاری ها صورت گرفت، یکپارچه سازی پرونده های املاک بود که به صورت الکترونیک درآمد.

وی تصریح کرد: البته نقطه ضعف‌هایی نیز در عملکرد آنها وجود دارد به عنوان نمونه، دهیاری‌ها نیارمند قانون مدون و مستقلی هستند که هنوز متاسفانه بعد از گذشت چند سال از تشکیل دهیاری ها این قانون وجود ندارد.

مدرسی عنوان کرد: افزایش عوارض زمین در برخی از دهیاری ها و بخشداری ها و در کل بخش مرکزی برای برخی از مردم کمرشکن شده و به طور قطع باید در دهیاری‌ها افرادی متخصص و بومی به کار گرفته شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: نداشتن ساختمان مستقل دهیاری‌ها از دیگر نقاط ضعف است و واگذاری زمین به جوانان روستایی باید مورد توجه قرار گیرد همچنین ساخت و سازهای غیر نظامند و مشکلات روستایی که در این زمینه پدید آمده است، باید توسط دهیاری‌ها حل و فصل شود.

وی گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دست اندرکاران بیشتر باید به فکر بانوان باشند و جایگاه های اختصاصی آنها را تعبیه کنند، پارک‌های بانوان، مراکز تفریحی ویژه بانوان و موضوعاتی از این جنس، زیرا امروز زن و خانواده مورد هجمه دشمن است و با زلزله های متعدد فرهنگی زنان و خانواده های ما به صورت کلی در معرض تهدید هستند.

مدرسی تصریح کرد: زلزله های افزایش طلاق، اعتیاد، کاهش ازدواج، کمرنگ شدن حیا و عفت در ابعاد مختلف فکر و سخن و رفتار و همچنین زلزله کاهش جمعیت و اینها زلزله هایی است که دشمن دارد از آن سواستفاده می کند و دنبال شرایطی است که نظام خانواده ما از هم بپاشد و لذا شهرداری ها و دست اندرکاران دولتی در این زمینه تلاش کنند و اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: باید همگان به دولت جدید کمک کنند تا در مسیر حل مسائل کشور قدم بردارد زیرا دیگر جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد. دولت هم باید نسبت به نظرات مردم توجه لازم را داشته باشد و امیدواریم دولت سیزدهم یک دولت با شالوده اسلامی به تمام معنا باشد و جدیت و کار و تلاش در این عرصه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید در این زمینه با همفکری، وحدت کلمه، نشست یکپارچه دیگاه‌ها و مطالبات مردم استان را به دولت منتقل کنند و تا حد امکان نیروهای تاثیر گذار یزدی در دولت حضور داشته باشند و این انتظار را داریم که نیروهای تحصیلکرده و مجرب استانمان که واقف و دلسوز هستند در سطوح مختلف حضور داشته باشند که این امر باید با همت چهره ای اثرگذار استانی و نمایندگان امکان پذیر شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..