تمدید مهلت ثبت نام بسته حمایت از کسب و کار‌های گردشگری در یزد

مهلت ثبت نام بسته حمایت از کسب و کار‌های گردشگری آسیب دیده از کرونا در یزد تمدید شد.

به گزارش یزدی نیوز معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از تمدید مهلت ثبت نام و دریافت تسهیلات مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.
هما خورشیدی افزود: مهلت ثبت نام و دریافت تسهیلات مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ و با شرایط دستورالعمل ابلاغی توسط کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا تمدید شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: براساس مصوبه شماره ۲ هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بسته حمایت از کسب و کار‌ها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ در بخش‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای و سایر موارد مرتبط در ماه گذشته تعیین شد.
خورشیدی اضافه کرد: «با توجه به این مصوبه بانک‌ها و موسسات اعتباری نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ اقدام خواهند کرد.»
به گفته او بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده توسط مشاغل و بنگاه‌های به شدت آسیب دیده اعم از تسهیلات قبلی یا تسهیلات جدید تا پایان شهریور ماه امسال می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تصریح کرد: مطابق مصوبه مذکور شرکت‌های مرتبط با خدمات عمومی (برق و گاز) تا پایان شهریور ماه از قطع خدمات به مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده به علت وجود بدهی جلوگیری نموده و نیز برای اینگونه مشاغل، حق بیمه سهم کارفرمایی اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ به مدت دو ماه امهال خواهد شد.
لازم بذکر است مشاغل تخصصی حوزه گردشگری اعم از هتلها، هتل آپارتمان، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بومگردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائرسراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی دارای پروانه بهره برداری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمره مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا قرار دارند که در طول مدت زمان شیوع بیماری دچار تعطیلی یا رکود و محدودیت در فعالیت بوده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..