رئیس پلیس راهور یزد؛

ایجاد تمهیدات ترافیکی جهت برگزاری جشن های نیمه شعبان در یزد/ تخلفات رانندگی در استان یزد توسط ۲۱۹ دوربین ثبت شده است

رئیس پلیس راهور یزد با اشاره ایجاد تمهیدات ترافیکی جهت برگزاری جشن های نیمه شعبان در یزد، گفت: تخلفات رانندگی در استان یزد توسط ۲۱۹ دوربین ثبت می شود.

به گزارش یزدی نیوزمنصور جمشیدی، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: با توجه به در پیش بودن ایام شعبانیه ما برنامه های خاصی در استان در راستای حل مشکل ترافیک داریم.

وی افزود: ما در اردیبهشت ماه سال ۹۵ تا الان ۸۲ درصد کاهش نسبت به اردیبهشت سال ۹۴ در تصادفات فوتی داشتیم و در زمینه مجروحین نیز ۳۰ درصد کاهش و در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال قبل نیز در آمار فوتی ها ۲۵ درصد کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد به عنوان استانی که دارالادب نیز است، اخلاق ترافیکی بایستی به خوبی رعایت شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در این استان متاسفانه به دلیل عملکردهای نامناسب و اشتباهات ترافیکی ۹۱ درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتور سیکلت سواران بود که امروز با برنامه ریزی ها و بیشتر شدن فرهنگ ادب و اخلاق در جامعه کاهش بسیار چشمگیری در این زمینه داشته ایم.

وی ادامه داد: استان یزد از لحاظ وسعت وسیع ترین استان در کشور است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان یزد بیان کرد: ما در سال ۹۵ اتوبوس های بی آر تی را وارد یزد خواهیم کرد که در این راستا بایستی تغییر نگرش را درمردم در راستای ترافیک استان بوجود بیاوریم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: عامل اصلی فوت موتور سیکلت سواران ضربه مغزی است که باید با تغییر نگرش و تفکر و آگاه سازی مردم تلاش شود تا این مشکلات را در استان نداشته باشیم.

وی افزود: با برنامه ریزی و نظام مندی ترافیک، از ساعت ۱۹ به بعد تردد کامیون ها در مرکز شهر ممنوع شد که تاکنون در مرکز هیچ استانی انجام نشد.

جمشیدی بیان کرد: در بحث استفاده از تلفن همراه، کمربند ایمنی کاهش محسوس تخلف را امروز شاهد هستیم.

وی افزود: در استان بیش از ۲۱۹ دوربین کنترل داریم که در مرکز استان ۱۰۲ دوربین ثبت تخلف وجود دارد و الان چشم های پلیس دوربین ها هستند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان یزد ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در ایام نیمه شعبان ما برنامه ریزی مناسبی در استان داریم که توصیه می کنیم تا با توجه به متفاوت بودن مراسمات نیمه شعبان در استان یزد از ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: ما در روزهای عید نیمه شعبان در خیابان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان موسی بن جعفر (علیهما السلام)، خیابان سید گلسرخ، خیابان بعثت، خیابان قیام، تقاطع سلمان محدودیت های ترافیکی داریم.

وی افزود: ما توصیه می کنیم که رانندگان خودروها مواظب موتورسیکلت ها و موتور سیکلت سواران مواظب عابران پیاده باشند و خانواده ها نیز مواظب فرزندان و سالمندان باشند.

شبستان

بخش نظردهی بسته شده است..