مناسب سازی ۶۰ درصد ادارات میبد

رئیس اداره بهزیستی میبد: همه ادارات شهرستان برای استفاده معلولان و سالمندان و جانبازان دارای سطح شیب دار هستند.

به گزارش یزدی نیوز سید محسن فلاح در اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان گفت: مناسب سازی معابر به فرهنگ سازی و عزم جدی مسئولان همراه با پایش مداوم معابر و اماکن عمومی نیاز دارد.

وی با اشاره به مناسب سازی ۶۰ درصد ادارات در میبد افزود: بر اساس لیست پایش مناسب سازی که از همه دستگاه‌های دولتی در خردادماه انجام شد، همه سرویس‌های بهداشتی و روشویی‌ها برای استفاده معلولان، سالمندان و جانبازان از سطح شیب دار برخودار هستند.

رئیس اداره بهزیستی میبد از اختلاف سطح کوچه‌ها و خیابان‌ها به عنوان یکی از مشکلات این قشر یاد کرد و اظهار داشت: بیشترین مشکل ما در سد معبر است و اصنافی همچون میوه فروشی ها، مغازه‌های تعمیرات موتورسیکلت، لوازم خانگی و گل فروشی‌ها رعایت حال معلولان و جانبازان و سالمندان را نمی‌کنند.

فلاح از راه اندازی کمیته نظارت بر اماکن و معابر شهرستان با همکاری فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، صمت و پلیس راهور خبر داد و تصریح کرد: اداره تبلیغات و اوقاف میبد هم قرار شد نسبت به مناسب سازی مساجد و حسینیه‌ها ظرف مدت ۶ ماه اقدام کنند.

وی ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان هم با هماهنگی شهرداری باید نسبت به صدور پایان کار و نظارت بر ساختمان‌های در حال ساخت اقدام کرده و شرایط لازم برای مناسب سازی را مدنظر قرار دهد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب سازی از سوی اداره ثبت و اصناف، نظارت بر مناسب سازی رمپ ورودی داروخانه‌های سطح شهر از سوی شبکه بهداشت و درمان و رفع سد معبر با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی و راهور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..