تولید سالانه ۱۵۰۰ تن گلاب و عرقیجات در شیرکوه

سالانه ۱۵۰۰ تن گلاب و عرقیجات گیاهی در دهستان شیرکوه به عنوان بزرگترین تولید کننده گلاب و انواع عرقیجات در استان یزد تولید می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، مسئول مرکز خدمات کشاورزی شیرکوه با اشاره به سابقه ۱۵۰ ساله تولید در این دهستان گفت: ۵۷ واحد سنتی و ۳ واحد صنعتی با میزان تولید بیش از هزار و ۵۰۰ تن فرآورده و با تنوع بی نظیر ۱۳۰ نوع محصول در این راستا فعال هستند.

غفاریان افزود: دوره طولانی گلدهی، کیفیت بالای گل و اسانس و همچنین عملکرد بالای تولید از مهمترین خصوصیت‌های گل محمدی تولید شده در شیرکوه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: تولید گلاب در دهستان شیرکوه از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد و تولید عرقیجات از اواخر فروردین ماه آغاز و در طول سال ادامه دارد. اکثر تولیدات منطقه به دلیل کیفیت بالا به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

مسئول مرکز خدمات کشاورزی شیرکوه تصریح کرد: هرچند خشکسالی‌های پی در پی موجب کاهش سطح تولید گل محمدی از ۴۰ هکتار شده، ولی گل‌های محمدی موجود در حاشیه مسیر‌های انتقال آب و در حاشیه باغات این دهستان عملکرد تولیدی مناسبی دارند.

وی متوسط اشتغال‌زایی گل محمدی را ۳/۵ نفر به ازای هر هکتار بیان کرد و اشتغال حدود ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این دهستان را قابل توجه برشمرد.

غفاریان اظهار امیدواری کرد که با افزایش تولید گل محمدی و برندسازی گلاب شیرکوه زمینه مناسبی برای افزایش اشتغال و پشتیبانی هرچه بیشتر از تولید گلاب و انواع عرقیجات با برند شیرکوه فراهم شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..