استاندار یزد:

استان یزد توانایی تبدیل به قطب تولید داروی کشور را دارد‌

استاندار یزد با اشاره به پیشرفت استان یزد در حوزه‌های دانش بنیان گفت: یزد توانایی تبدیل به قطب تولید داروی کشور را دارد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در مراسم آغازین سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت که با وجود قرمز بودن شرایط یزد به لحاظ کرونایی با حضور وزیر بهداشت برگزارشد با اشاره به اینکه حافظه تاریخی کوتاه مدت ملت ایران ضعیف است اظهار داشت: اطمینان دارم که تلاش این روزها و فداکاری و ایثارگری این روزها در حافظه تاریخی ملت ثبت خواهد شد و این زحمات و کوشش‌ها را هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: استان یزد به لحاظ شاخص‌های بهداشت و درمان شرایط نسبتا خوبی دارد و جزو سرآمدان به حساب می‌آید و این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در این رابطه دارد.

استاندار یزد گفت: استان یزد در سرانه‌ها و آموزش پزشکی وضعیت بسیار خوبی دارد و اعتماد بسیار خوبی هم به کادر و بخش پزشکی استان یزد در کشور وجود دارد به گونه‌ای که سبب شده به عنوان مرکز درمان بسیاری از استان‌های کشور قرار بگیریم.

طالبی با بیان اینکه همچنین در بعضی از درمان‌ها از جمله درمان ناباروری به عنوان قطب کشور محسوب شویم گفت: پیوند بسیار خوبی هم مردم و بخش خیرین با بخش درمان دارند که حاصل آن اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در توسعه امکانات بهداشتی و درمانی در سطح استان و بهبود شرایط فیزیکی و همچنین تجهیزاتی در مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی بر ضرورت توسعه متوازن امکانات درمانی در استان یزد تاکید کرد و افزود: به لحاظ تمرکز جمعیت استان در مرکز یک مقدار برخی از شهرستان‌های محروم استان یزد با کمبود‌هایی روبه‌رو هستند که خوشبختانه در دوران مسئولیت وزیر فعلی به ویژه در صدور مجوزهای بیمارستانی و تامین بعضی از امکانات اقدامات بسیار خوبی در شهرستان خاتم و بهاباد شده است.

استاندار یزد گفت: ما در بحث درمان و بیمارستان‌ها، پروژه‌هایی با ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو هستیم که عنایت و همراهی وزارت برای تکمیل این پروژه‌ها را نیاز داریم.

طالبی با اشاره به پیشرفت‌های استان یزد در حوزه‌های دانش‌بنیان گفت: یزد می‌تواند به قطب تولید داروی کشور تبدیل و حتی منطقه ویژه اقتصادی در این زمینه در استان یزد ایجاد شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..