شناسایی بیش از ۳ هزار بیمار دیابتی در روستاهای یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل بیمه سلامت استان ارتقای شاخص‌های نظام سلامت و جلوگیری از اتلاف منابع درمان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پزشک خانواده خواند و اعلام کرد: بیش از ۳ هزار بیمار دیابتی از زمان اجرای طرح پزشک خانواده در روستاهای استان شناسایی شدند.
«محمد دریجانی» در همایش تجلیل از پزشکان خانواده و ماماهای استان که همزمان با یازدهمین سالگرد اجرای طرح پزشک خانواده در یزد برگزار شد‌ با اشاره به ضرورت ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده در همه روستاها و شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر استان در حال انجام است.
 وی شناسایی بیش از ۳ هزار بیماری دیابتی در روستاها را از ویژگی‌های طرح پزشک خانواده در استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ پزشک و ۷۰ ماما در ٥٩ مرکز بهداشتی- درمانی شهری و روستایی در حال ارائه خدمات تشخیصی،‌ بهداشتی و درمانی به اقشار مختلف جامعه هستند.
مدیر کل بیمه سلامت استان، آموزش به زنان در مورد آشنایی با علائم سرطان سینه، راه‌های پیشگیری، انجام معاینات منظم دوره‌ای و انجام معاینات مستمر دهان و دندان دانش‌آموزان را از اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در استان عنوان کرد. وی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع سلامت و ارتقای شاخص‌های نظام سلامت کشور‌ از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پزشک خانواده در دوره جدید است.
دریجانی با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه پزشکان خانواده در نظام سلامت، تصریح کرد: کیفیت اجرای این طرح، مستلزم توجه ویژه سیاستگذاران عرصه سلامت کشور به جایگاه پزشک خانواده است.
این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت افزایش حقوق و مزایای پزشکان خانواده برای افزایش ضریب ماندگاری آنان در مناطق کمتر برخوردار تصریح کرد: اجرای یکپارچه نظام ارجاع در شهرها و روستاها و همچنین انطباق نظام سطح‌بندی خدمات مبتنی بر پزشک خانواده، از مهم‌ترین چالش‌های این طرح است.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..