رئیس کل دادگستری استان یزد:

تخصص نخبگان در مسیر قوه قضائیه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از تخصص نخبگان استان یزد در مسیر تحقق قوه قضائیه هوشمند استفاده خواهیم کرد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری، در دیدار با مدیران پارک علم و فناوری و مدیران شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: دستگاه قضایی با اعتقاد و اهتمام به برخورد با هرگونه رانت و فساد و در راستای حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان آماده حمایت و حل مشکلات گروه های دانش بنیان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال و تقویت سلامت اقتصادی کشور است.

وی تصریح کرد: صنعتگران و فعالان عرصه تولید، سربازان خط مقدم در جنگ اقتصادی هستند و دادگستری استان با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می‌آورند، حمایت می‌کند.

دهشیری، با اشاره به نقش و جایگاه شرکت های دانش بنیان در کاهش روند مهاجرت نخبگان و کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی و شکوفایی همه جانبه استان، گفت: با توجه به رتبه ممتاز استان یزد در امنیت سرمایه گذاری و مناسب بودن شرایط برای گسترش فعالیت این شرکتها بویژه شرکت های فناور و دانش بنیان، آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دادگستری و پارک علم و فناوری استان در راستای تحقق اهداف مشترک وجود دارد.

وی، ارتباط با نخبگان و فرهیختگان جامعه را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: ایجاد بسترهای ارتباطی و زمینه ای برای شنیدن دغدغه ها و رفع مشکلات آنان با اختصاص یکی از نیروهای فرهیخته دادگستری استان به عنوان مشاور امور نخبگان و رابط دادگستری با بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری از جمله اموری است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ایجاد قوه قضاییه هوشمند بر اساس سند تحول یادآور شد: در حالی که در سنوات اخیر گام های بسیار بزرگی در زمینه هوشمند سازی قوه قضاییه برداشته شده است اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد و علم و تخصص نخبگان و شرکت های دانش بنیان می تواند در این زمینه یاری رسان و تحول آفرین باشد.

وی، حرکت به سمت قوه قضاییه شفاف، هوشمند و شیشه ای را نیازمند علم روز و تکنولوژی های جدید دانست و تاکید کرد: راهبرد افزایش سرعت، دقت و شفافیت مستلزم علم روز، فکر فرهیخته و نیروی پا به کار انقلابی است که در مجموعه نخبگان و فرهیختگان یزد این ظرفیت وجود دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..