بازرس کل استان یزد:

شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب ها مدنظر قرار گیرد

بازرس کل استان یزد خواستار توجه جدی به شایستگی افراد در انتخاب و انتصاب مدیران استان یزد شد.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام اکبر طالبی،  در نشست شورای اداری استان یزد که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه با عنوان ارتقای سلامت اداری برگزار شد، با بیان اینکه قانون، کارگزاران و مردم سه عنصر مهم ایجاد کننده یا جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی هستند، اظهار داشت: قوانین و آیین نامه های خلق الساعه و بدون گذر از مراجع می تواند به لحاظ ابهام و تعارض با قوانین قبلی تصویب شده به عنوان یکی از گلوگاه ها و ایجاد کننده فساد باشد.

وی با اشاره به سفارش امام علی (ع) به مالک اشتر که در آن ملاک‌های گزینش کارگزاران را بیان کردند، گفت: کارگزاران باید در انتصاب و انتخاب افراد دقت نظر داشته و شایسته سالاری را مدنظر قرار دهند.

بازرس کل استان یزد، مردم را تاثیرپذیرترین عنصر جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی دانست و بیان کرد: زمانی که در جامعه ای دو عنصر قبلی رواج پیدا کرد، اخلاق و فرهنگ مردم و جامعه متلاشی و زیر و رو شده و سوء استفاده از بیت المال نیز به فرهنگ تبدیل می شود که اصلاح آن بسیار مشکل است.

طالبی افزود: اگر گلوگاه ایجاد فساد و تعداد آنها افزایش یابد مبارزه با فساد موفقیت آمیز نخواهد بود بنابراین باید از همان ابتدا گلوگاه را از بین برد و در خصوص شایسته سالاری در استان نیز سعی شده در همه دستگاه‌های اجرایی رعایت شود.

وی عنوان کرد: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه های نظارتی و قضایی و اجرایی در استان در راستای برقراری سلامت اداری و مبازره با فساد وجود دارد که طبعاً این تعامل و همکاری بسیار پربرکت است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..