شیر گران می‌شود

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد: تولید شیر در شرایط کنونی هیچ توجیه اقتصادی برای دامداران ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، جمعی از دامداران یزدی با تجمع در برابر استانداری با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها و کم بودن سهمیه نهاده‌های یارانه ای، به پایین بودن قیمت مصوب شیر اعتراض کردند.

غیب الهی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: غالب علوفه مورد نیاز واحد‌های دامداری از خارج از استان یزد تامین می‌شود و بحث خشکسالی‌های اخیر تاثیر بسیار زیادی روی قیمت علوفه داشته است.

وی افزود: دامداری‌های استان و کشور به دو صورت صنعتی و غیرصنعتی هستند که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی واحد‌های صنعتی تامین شده و بیش از ۵۰ درصد نهاده‌های دامی در اختیار واحد‌های غیرصنعتی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی تصریح کرد: قیمت شیر پیش از پایان سال ۹۹، چهار هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و با وجود افزایش هزینه‌های تولید نظیر بهداشت و واکسیناسیون، کارگری، تعمیرات، سوخت، انرژی و سایر نهاده‌های مورد نیاز دامداری همچنان به همان قیمت باقی مانده است.

غیب الهی اظهار داشت که تولید شیر در شرایط کنونی هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و قیمت نهایی شیر حتی با نهاده ۱۰۰ درصد دولتی هم به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

وی از پیشنهاد به وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش قیمت شیر به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: با توجه به تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی واحد‌های صنعتی، پیشنهاد شده که سهم واحد‌های غیرصنعتی از نهاده‌ها هم تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..