تاسیس ۵ سایت تلفن همراه در استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل مخابرات استان از تاسیس ۵ سایت تلفن همراه در استان خبر داد و افزود: امسال ۵ سایت تلفن همراه، جایگزینی ۱۰۰ سایت و افزایش ظرفیت ۲ سایت تلفن در دستور کار اداره کل مخابرات استان قرار دارد.
 «مهدی مقوم» ادامه داد: امسال همچنین تاسیس ۵۴ سایت تلفن همراه تری.جی در ۱۲ شهر استان شامل ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، هرات، مروست، مهریز، میبد، یزد و زارچ دنبال خواهد شد.
وی افزود: تاسیس و توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی و تجاری در استان به میزان ۳۶۹۷ پورت، تاسیس سوئیچ دیتا در ۷ مرکز، ایجاد زیرساخت داخل استانی در ۳ ایستگاه، احداث یک باب ساختمان فنی کافونوری و افزایش ظرفیت یک سایت روستایی نیز امسال اجرا خواهد شد. مدیر عامل شرکت مخابرات استان، ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان را ۹۷ درصد اعلام کرد و افزود: ۶۳۲ هزار شماره ثابت در ۱۵۰‌مرکز شهری و روستایی استان دایر است.
وی ضریب نفوذ تلفن همراه را نیز۹۹/۷ درصد اعلام کرد و افزود: البته این ضریب نفوذ با حذف ضریب نفوذ پوشش‌های ضعیف به ۹۵/۵درصد می‌رسد.
مقوم ادامه داد: ۷۳۹ سایت بی.تی.اس که گیرنده و فرستنده تلفن همراه هستند، پوشش ارتباط تلفن همراه استان را بر عهده دارند و ۲۲۵۴ کیلومتر از جاده‌ها و ۶۲۳ کیلومتر از مسیر ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه است.
به گفته مدیر عامل مخابرات استان، یک میلیون و ۷۳ هزار تلفن سیار همراه مشغول به کار در استان وجود دارد که ۳۱۴ هزار شماره تلفن آن همراه دائمی و ۷۶۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری است.
وی افزود: استان دارای ۲۰۸ سایت دیتاست که ظرفیت آن ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ پورت است که از این تعداد ۹۶ هزار پورت مشغول به کار است.
مقوم ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت خانگی در استان را ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود:۱۶۰ هزار و ۶۰۰ چورست اینترنت خانگی پرسرعت در استان دایر است و ۱۰۶۱ شعبه بانک‌های استان به دیتا متصل هستند.
این مسئول افزود: همچنین ۱۱۷ نقطه از مراکز اداری، اقتصادی و دانشگاهی از اینترنت مستقیم بهره‌مند هستند که امیدواریم با افزایش پهنای باند استان، کیفیت ارتباط مراکز اقتصادی و اداری تقویت شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان درباره ارتباطات روستایی نیز گفت: ۷۹۵‌روستای استان دارای ارتباطات مخابراتی هستند به‌طوری‌که ۶۶‌هزار و ۷۲۰ شماره ثابت با ضریب نفوذ ۴۱/۵ درصد و پوشش جمعیتی ۹۶/۵‌درصد جمعیت روستایی در استان دایر است.
وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۴۲ طرح با سرمایه ۵۲ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید که از جمله آنها می‌توان به افزایش شماره‌های تلفن ثابت، اجرای ۱۲۲ کیلومتر کابل مسی، ۳۲ سایت بی.تی.اس جدید و ۱۲۳ سایت نسل سوم جدید اشاره کرد.
مقوم گفت: سال گذشته ۵۶ کیلومتر فیبرنوری جدید در استان ایجاد و ۲۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت جدید نیز برقرار شده است. سال گذشته پهنای باند دیتای استان حدود ۶۰۰ واحد افزایش یافته و ۱۸۲۰ شماره تلفن جدید نیز در روستاها دایر شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..