پیام های تسلیت جمعی از مسئولان در پی حادثه واژگونی اتوبوس سرباز معلمان

جمعی از مسئولان کشور در پی حادثه واژگونی اتوبوس سرباز معلمان در پیام هایی درگذشت جانباختگان این حادثه ناگوار را تسلیت گفتند.

به گزارش یزدی نیوز، پیام تسلیت روحانی در پی سانحه اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها در یزد
متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تاسف، وقوع سانحه دردناک برای اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها در محور زاهدان–آباده در دهشیر-یزد که منجر به جانباختن و مجروح شدن عده‌ای از این عزیزان شد و آحاد ملت ایران را اندوهگین و متاثر کرد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه ناگوار را از صمیم قلب به خانواده‌های داغدیده و جامعه علمی و آموزشی کشور تسلیت می‌گویم و برای جانباختگان این حادثه رحمت و مغفرت، برای آسیب‌دیدگان و مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و تسلی، مسألت دارم.

متاسفانه تکرار چنین حوادث اندوه بار و غیر قابل جبران جاده‌ای نشان می‌دهد که همه مسئولان و دست اندرکاران ذیربط باید با برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و همه جانبه در کاهش وقوع این گونه حوادث تلخ بیش از پیش تلاش کنند.

در این حادثه هم باید سریعا نسبت به بررسی علل وقوع آن اقدام و مقصر یا مقصران احتمالی را معرفی کنند.

 

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت چند تن از سربازان میهن

رئیس قوه قضاییه و رییس جمهوری منتخب در پیامی، فوت چند تن از سربازان میهن در سانحه تلخ رانندگی را تسلیت گفت و رییس کل دادگستری استان یزد را موظف به بررسی علل این سانحه کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این پیام اظهار داشت: سانحه تلخ رانندگی برای اتوبوس حامل سربازان عزیز میهن، که عازم دوره آموزشی بوده و موجب فوت و مصدومیت تعدادی از این عزیزان شد، موجب تاثر و تألم اینجانب شد.

وی ضمن بیان تسلیت این ضایعه به خانواده‌های داغدیده ایشان و ملت ایران، تاکید کرد: رئیس کل دادگستری استان یزد موظف است ضمن بررسی علل این سانحه، در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده قضایی مربوطه، «پیگیری و نظارت» لازم را به عمل آورد.

 

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در حساب کاربری‌اش در توئیتر ضمن تسلیت جان باختن پنج تن از سرباز معلمان در حادثه واژگونی اتوبوس در یزد، نوشت: درگذشت دردناک و جانکاه پنج جوان رشید سرباز معلم را به ملت شریف ایران و خانواده‌های آن عزیزان تسلیت می‌گویم.

‌وی‬ تأکید کرد: این حوادث غمبار باید تبدیل به فرصتی برای ایجاد سازوکار‌های شفاف و دقیق شود تا هرگز شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پیامی با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

محمد شریعتمداری در پیام خود آورده است:

جان باختن سربازان معلم، عزیزانی که خالصانه در راه اعتلای جامعه خویش، خدمت می‌کردند، بسیار دردناک و جانکاه بود. صمیمانه این واقعه ناگوار را به خانواده‌ها و بازماندگان شأن تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. شایسته است هرچه سریع‌تر ابعاد این ماجرای تلخ که روح جامعه را آزُرد روشن و مقصران اصلی آن معرفی شود.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با صدور پیامی در گذشت «سرباز معلمان» را در سانحه تلخ تصادف اتوبوس یزد به آباده تسلیت گفت.

متن این پیان به شرح زیر است:

جان باختن و مصدومیت غم انگیز تعدادی از سرباز معلمان عزیز میهن اسلامی در سانحه تلخ تصادف اتوبوس یزد به آباده که در مسیر اعزام به دوره آموزشی به وقوع پیوست، موجب تاثر و تألم فراوان گردید.

این جوانان فداکار که با نیت الهی، عزم خویش را برای اعتلای تربیت و آموزش فرزندان ایران اسلامی جزم کرده بودند در محضر و پیشگاه حضرت ربوبی روسفید و ماجورند.

این حادثه اندوهبار را از جانب خود به نیرو‌های مسلح، جامعه آموزشی کشور و خانواده‌های محترم داغ دیده تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای درگذشتگان رحمت و غفران واسعه الهی و برای مصدومین و مجروحان سانحه، سلامتی و شفای عاجل و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر مسئلت دارم.

 

پیام رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

متن پیام سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به شرح زیر است:

«حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان دهستان دهشیر از توابع شهرستان تفت که به جان‌باختن پنج تن از بهترین جوانان عزیز کشور و زخمی‌شدن ۲۸ نفر از آن‌ها منجر شد، باعث تاسف و تاثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه غم‌انگیز به خانواده‌های داغدار آنها، از خداوند متعال برای درگذشتگان مغفرت و برای مجروحان حادثه سلامت و صحت آرزو می‌کنم. لازم است نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مسئول ضمن بررسی سریع و دقیق حادثه نسبت به شناسایی علل وقوع این حادثه تلخ تلخ و در صورت اثبات قصور یا تقصیر احتمالی با مسببان وفق قانون برخورد جدی و عمل آورده و به اینجانب گزارش دهند.»

 

پیام تسلیت محسن حاجی وزیر آموزش و پرورش
در پیام تسلیت محسن حاجی میرزایی آمده است: سانحه تلخ واژگونی اتوبوس در مسیر دهشیر یزد و درگذشت سرباز معلمان عزیز موجب تأثر و تأسف گردید. این سربازان با انگیزه و مشتاق، «معلمی» را برای خدمت به کشور انتخاب کرده و در این مسیر عازم دوره آموزشی سربازی خود بودند تا پس از آن در عرصه تعلیم و تربیت، معلمان توانمند نظام آموزشی کشور باشند.

وی همچنین آورده است: این ضایعه و مصیبت اندوهگین را به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند سبحان برای آن مرحومان، غفران الهی و برای بازماندگان شکیبایی و سلامتی خواهانم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..