دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد:

بیش از ۳۲ هزار معتاد در استان یزد وارد چرخه درمان شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر یزد با بیان اینکه برآورد می‌شود آمار شیوع اعتیاد در یزد ۲.۷ درصد جمعیت استان است، گفت: در طول سال گذشته بیش از ۳۲ هزار معتاد وارد چرخه درمان شدند.

به گزارش یزدی نیوز، سیدمصطفی کرباسی  در نشست خبری جشنواره «نه به اعتیاد» در سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد اظهار داشت: در سال ۹۹ میزان کشفیات موادمخدر در استان یزد بالغ بر ۵۴ تن بوده که این میزان نسبت به سال ۹۸ با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی همچنین از رشد ۹ درصدی دستگیری‌ها خبر داد و افزود: آمار باندهای متلاشی شده موادمخدر در استان یزد نیز با افزایش ۹ درصدی همراه بوده است.

کرباسی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد کشفیات موادمخدر استان یزد توسط نیروی انتظامی انجام شده است، عنوان کرد: در مجموع هفت درصد کشفیات موادمخدر که توسط نیروی انتظامی در سطح کشور انجام می شود، مربوط به استان یزد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد یادآور شد: بیشترین میزان کشفیات موادمخدر در استان یزد مربوط به تریاک و بعد از آن مربوط به شیره تریاک است.

وی در مورد آمار معتادان استان یزد نیز عنوان کرد: آمار معتادان بر اساس کارهای پژوهشی استخراج می شود اما با توجه به اینکه آمار معتادان در سطح کشور ۵.۴ درصد جمعیت است، این آمار در یزد ۲.۷ درصد برآورد می شود و می توان گفت که یزد جزو استان‌های کمتر آلوده در زمینه مواد مخدر است.

کرباسی با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار معتادان شناسایی شده که وارد چرخه درمان شده اند، در حال افزایش است، افزود: سال گذشته ۳۲ هزار و ۴۸۳ نفر وارد چرخه درمان شدند که ۲ هزار و ۷۱۴ نفر از آنها از جمعیت زنان بوده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه امضا شده با بیمه سلامت، معتادان در آستانه ترک تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند، عنوان کرد: ۵۰ درصد هزینه درمان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی همچنین از فعالیت ۱۴ مرکز اقامتی درمان اعتیاد در یزد خبر داد و گفت: معتادان ۲۱ روز برای سم زدایی و درمان بدون دارو به این مراکز مراجعه می کنند و به همه آنها یارانه برای تامین هزینه اقامت و درمان پرداخت می شود ضمن اینکه بعد از سم زدایی نیز تا شش ماه می توانند تا بازپروری کامل و بازگشت به اجتماع در این مراکز اقامت داشته باشند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..