افتتاح سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن در یزد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد از افتتاح سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن با هدف تسریع و تسهیل در حل اختلافات و دعاوی مربوط به این بخش در محل خانه صمت یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سیدعلی اکبر کلانتر گفت: هدف از تشکیل این سازمان اینست که دعاوی اختلافی حوزه‌های مختلف اقتصادی به خصوص بخش صنعت و معدن، ابتدا به این مرکز ارجاع داده شود تا میانجی گری و در نهایت حکم داوری صادر شود.

 

وی افزود: امیدواریم این مرکز با داوری‌های که انجام می‌دهد، علاوه بر کاهش هزینه و زمان دادرسی به نفع فعالین اقتصادی این بخش، بتواند قدم‌های مثبتی در جهت کاهش تراکم پرونده‌های دادگستری نیز بردارد.

 

کلانتر با اشاره به اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی به دلیل حفظ حرمت و آبرو از مراجعه به دادگاه برای حل مشکل حقوقی و قضایی خود پرهیز می‌کنند، اظهار داشت: از دیگر فواید این مرکز این است که رسیدگی به اختلافات این فعالان در سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن به صورت کاملا محرمانه بوده و اسرار خصوصی و اسناد تجاری در واحد‌های تولیدی، حفظ و رسیدگی‌ها مانند محاکم حقوقی به صورت علنی نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مرکز و هسته اصلی سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن از سه نفر شخص حقیقی شامل نماینده بخش صنعت و معدن، قاضی بازنشسته آگاه به مسائل حقوقی و قانونی و حقوقدان حاذق تشکیل شده است، تصریح کرد: استفاده از نظرات انجمن‌های تخصصی صنایع همگن خانه صمت و سایر خبرگان و کارشناسان این بخش در همکاری با وکلای آشنا به بخش تولید نیز در دستور کار این مرکز بوده که موجب تسریع در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل دعاوی اقتصادی حوزه صنعت و معدن خواهد شد.

 

کلانتر همچنین خاطرنشان کرد: در اجرای سند تحول قضایی و با تلاش‌های خانه صمت ایران، مساعدت‌های مرکز توسعه حل اختلاف کشور و حمایت ویژه معاون اول قوه قضائیه و همچنین با هماهنگی معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان یزد، مجوز مربوطه صادر و سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن یزد از همین امروز آماده بررسی و حل و فصل مشکلات و دعاوی فعالین بخش‌های مختلف اقتصادی حوزه صنعت و معدن و صدور رای داوری است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..