امام جمعه بخش مرکزی یزد:

جدا کردن سفره مردم از نرخ دلار حرف دل مردم و دلسوزان نظام است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: جدا کردن سفره مردم از نرخ دلار که توسط رئیس جمهور منتخب اعلام شد، بسیار منطقی و ارزشمند و حرف دل مردم، ائمه جمعه و دلسوزان نظام است.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در محمدآباد یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه و واقع شدن در هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: یکی از جایگاه‌های رفیع اسلامی بنابر آنچه در قرآن و روایات وجود دارد، قضاوت و داوری در میان مردم است.

وی بیان کرد: در باب قضاوت و داوری بایدها و نبایدهای فراوانی وجود دارد و در نظام جمهوری اسلامی نیز در این زمینه پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم ضمن اینکه اگر کسی بخواهد زیبایی‌های اسلام را درک کند، کافیست که نیم نگاهی به داوری و فرهنگ قضاوت در اسلام و مقایسه آن با غرب داشته باشد.

مدرسی ادامه داد: اصول زیبایی آفرینی در فرهنگ داوری اسلام وجود دارد مثل اصل برائت، ممنوعیت شکنجه، اصل منع تجسس، اصل مساوات و قانون اساسی، شخصی بودن مجازات‌ها که اینها همه گویای زیبایی قضاوت در فرهنگ اسلامی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: اگر گذشته غرب را در زمینه راه‌های تشخیص جرم با اسلام مقایسه کنید، خواهید دید که ۱۴۰۰ سال پپیش اسلام این اصول زیبا را داشته اما غربی‌ها برای تشخیص متهم، شیوه‌های جاهلانه خاصی را داشته مثلا قیافه شناسی انجام می‌دادند و می‌گفتند یک شخص قیافه اش مشکل دارد پس متهم است.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در اولین مصاحبه رئیس جمهور منتخب نکته های ظریفی وجود داشت که ضمن تقدیر و تشکر از مردم برای حضور در صحنه و رای خوب و مناسبی که به صندوق ها انداختند دو نکته از مصاحبه رئیس جمهور منتخب مهم است.

پاسخ منفی رئیس جمهور منتخب به دیدار با رئیس جمهور آمریکا برگرفته از آیه قرآن است

وی ادامه داد: در رابطه با سیاست داخلی و خارجی وقتی خبرنگار روسی سئوال کرد آیا شما حاضرید بعد از برداشتن تحریم‌ها با رئیس جمهور آمریکا ملاقاتی داشته باشید، رئیس جمهور منتخب با قاطعیت بسیار گفت: خیر و این جواب، عزت بر باد رفته ما در طول چند سال گذشته را جبران کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: این جواب خیر بر گرفته از آیه شریفه «من توکل علی الله و هو حسبه» است و آیه اینکه ما کفار را وقتی به غضب در آوریم عمل صالح برای انسان نوشته می شود.

وی نکته مهم دیگر مطرح شده در این نشست خبری را، جدا کردن سفره مردم از دلار اعلام کرد و گفت: این سخن بسیار منطقی و ارزشمند است و مردم و ائمه جمعه و دلسوزان نظام بارها و بارها در مورد آن تذکر دادند زیرا معنا ندارد حقوق مردم با ریال پرداخت شود اما مخارج مردم بر اساس دلار باشد.

مدرسی تصریح کرد: دولت برای موفقیت در نظام جمهوری اسلامی باید کمر همت ببندد و حضور مردم را پاس بدارد، شرکت های دولتی و نیمه دولتی باید شفافیت داشته باشند، باید موسسه هایی قوی وجود داشته باشد که این شرکت ها را حداقل سالی یک بار بالانس و بررسی و نظارت کند.

رئیس جمهور وزرای خود را از قشر مردم عادی جامعه انتخاب کند

وی ادامه داد: یکی از انتظارت مردم که در حقیقت راهی برای رفع نقاط ضعف در جمهوری اسلامی است، این است که مسئولانی که انتخاب می شوند از قشرهای متوسط به پایین باشند، ما در چند سال گذشته وزیر و کارگزارانی داشتیم که بعضی از آنها افراد مرفه و درد نا آشنایی بودند و برخی هم اصلا جز اشراف بودند و اینها اصلا نمی توانند درد مردم ضعیف‌تر و مشکلات آنها را لمس و درک کنند و مردم ما نظرشان این است که در دولت سیزدهم انسان های فهمیده درد آشنا و کم هزینه برای مردم و نظام، انتخاب شوند.

مدرسی عنوان کرد: وقتی ما نسبت به دخل و خرج مردم توجه نداشته باشیم و اجناس را به بهانه‌های مختلف وارد بازار رقابت آزاد کنیم، عده ای فدا می شوند اما برای برخی ابایی نیست که این عده فدا شوند.

وی تصریح کرد: کسانی هم که صاحب کالا و تولید هستند و محصولات کلیدی را در اختیار دارند، در برخی جریانات اقتصادی سهیم هستند و نظارت دقیقی نیز روی کار آنها وجود ندارد اما لازم است از این پس، نظارت به شکل جدی روی آنها انجام شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..