هشدار محیط زیست یزد درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها با گرم‌تر شدن هوا هشدار داد.

به گزارش یزدی نیوز، حبیبی پور گفت: آتش سوزی در طبیعت استان یزد عمدتاً ناشی از سهل انگاری و بی احتیاطی توسط عوامل انسانی مخصوصاً گردشگران است و با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی احتمال خطر آتش سوزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: جنگل‌های باغ شادی خاتم به عنوان تنها جنگل طبیعی استان و ادامه جنگل‌های زاگرس و همچنین منطقه شیرکوه تفت از مناطق آسیب پذیر و حساس محیط زیست به لحاظ وقوع حریق و آتش سوزی بوده و خطر آتش سوزی در این مناطق بالاست.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تصریح کرد: مهم‌ترین توصیه به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیش گیری از وقوع آتش سوزی را رعایت و از روشن کردن آتش، رهاکردن سیگار، چوب کبریت و یا هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

حبیبی پور با اشاره به مشکل بودن مهار و اطفای حریق با توجه به شرایط طبیعی، امکانات محدود و دشورای‌های دسترسی اظهار داشت: با اندکی توجه و رعایت نکات ساده می‌توانیم از وقوع حادثه‌های ناگوار جلوگیری کنیم. همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش سوزی از طریق تلفن گویای ۱۵۴۰ نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..