رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی برای اصلاح جامعه و مبارزه با فساد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برای اصلاح جامعه و مبارزه با فساد از ظرفیت فعالان اجتماعی و فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری،  در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی یزد به مناسبت هفته قوه قضائیه با تأکید بر نقش مهم و اثرگذار فعالان فرهنگی و اجتماعی در جامعه اظهار داشت: با جهت‌دهی دغدغه مندی فعالان فرهنگی و اجتماعی، باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی عنوان کرد: ظرفیت فعالان فرهنگی و اجتماعی استان برای اصلاح جامعه، ارتقاء وضع اجتماعی، مبارزه با فساد و مفسدان یک ظرفیت پرتوان و اثرگذار است که باید برای بهره گیری از این ظرفیت برنامه ریزی کرد.

دهشیری با بیان اینکه فعالان فرهنگی بازوان توانمند برای اصلاح جامعه در عرصه اجتماعی هستند، افزود: برای اصلاح جامعه و ارتقاء وضع اجتماعی در مبارزه با فساد و پیشبرد اهداف عدلیه اسلامی، استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و دغدغه مندان اجتماعی یکی از بهترین راهبردهاست.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به برخی از دغدغه های مطرح شده فعالان فرهنگی در این نشست اظهار داشت: فعالان در حوزه های مختلف، هر یک به خوبی به نوع فعالیت خود و اثرگذاری آن حوزه اشاره کردند و دستگاه قضایی نیز با اشراف بر همین اصل برخی از رویکردهای خود را برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: اگر شما بر اثرگذاری دامنه اجتماعی هیئت و حسینیه اشاره دارید باید بدانید دستگاه قضایی استان نیز با تلاش ستاد دیه از این ظرفیت بی بدیل استفاده کرد و با جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی، شرایط آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم آورد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، دغدغه مندی نمایندگان دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار را به فال نیک گرفت و بیان داشت: دستگاه قضایی نسبت به مسائل حاشیه نشین و کم برخوردار دارای دغدغه های اساسی است و دست همه فعالان و دلسوزان این مناطق برای کاهش آسیب های اجتماعی را به گرمی می فشارد.

وی تأکید کرد: اگر شما موضوع فضای مجازی را از مسائل دارای چالش ذکر می کنید، باید در کنار دستگاه قضایی در زمینه آموزش سواد رسانه قرار بگیرید و در زمینه افزایش ضریب نفوذ و انتشار برنامه های آموزشی، فرهنگی و رسانه ای دستگاه قضایی استان در میدان عمل باشید.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..