رونمایی از وب سایت «خاقان» در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: وب سایت خاقان که ترکیبی از صنایع دستی مختلف ایران است، در یزد رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی در نشست ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اینکه وب سایت با مدیریت این استان راه اندازی شده است، گفت: همه هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور امکان دسترسی به این سایت را دارند و می توانند اطلاعات مربوط به محصولات خود را بارگذاری کنند.

وی افزود: راه اندازی این وب سایت یکی از اتفاقات خوبی است که در حوزه تجارت الکترونیک رخ داد.

دهقان معاون صنایع دستی این اداره هم اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در سه هزار و ۷۰۰ کارگاه و بیش از ۴۰ رشته در استان مشغول به فعالیت هستند.

مسائل مربوط به اقساط وام‌های بانکی در دوران کرونا، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، بیمه نبودن هنرمندان، صادرات محصولات و مشکلات مالیاتی از جمله مباحثی بود که به آن‌ها پرداخته شد.

همچنین در این نشست از ۲۰ پیشکسوت و کارآفرین صنایع دستی در رشته‌های زیورآلات سنتی، زیلو بافی، دستبافته‌های سنتی، حصیر بافی، سفال و سرامیک و کاربافی تجلیل شد.

در این نشست مصوب شد اداره کل میراث فرهنگی کلیه مسائل و مشکلات صنایع دستی و گردشگری استان به صورت اولویت را طبقه بندی و به دبیرخانه ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی استان ارسال کند.

همچنین کمک به برگزاری نمایشگاه ها، حوزه بازاریابی و حوزه آموزش و اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله مصوبات دیگر این نشست بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..