رئیس کل دادگستری استان یزد:

اطاله دادرسی در یزد کاهش یافت

رئیس کل دادگستری استان گفت: آمار پرونده‌های مسن در دستگاه قضائی استان یزد بیش از ۸۴ درصد کاهش یافته در حالی که این رقم در سطح کشور حدود ۹ درصد است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری،در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اعضای شورای قضائی و شورای معاونان دادگستری استان یزد با اشاره به انتخابات باشکوهی که در کشور برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت مردم نه محکمی به تحریم کنندگان و تحریف کنندگان انتخابات بود و مردم ما نشان دادند که فهم سیاسی آنها بسیار فراتر از افرادی است که خود را نخبگان سیاسی می‌دانند.

وی همچنین از نیروهای نظامی، امنیتی، نظارتی و اجرایی که امنیت انتخابات را رقم زدند، افزود: شکرگزار حضور رهبری هستیم که با سخنان خود همواره ناجی کشتی انقلاب هستند.

دهشیری، یاد و خاطره شهید بهشتی را نیز گرامی داشت و گفت: نگاه شهید بهشتی به قوه قضائیه مبتنی بر تحول گرایی در مدیریت بود که اگر این نگاه تداوم پیدا می‌کرد به طور قطع نقطه تحولی در دستگاه قضائی بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: یزد از نظر پرونده‌های مسن که از زمان تشکیل آنها در شعب بیش از یک سال می‌گذرد، جایگاه خوبی در کشور دارد و آمار این پرونده‌ها ۸۴.۶ درصد کاهش یافته و این در حالی است که این کاهش در سطح کشور ۹ درصد بوده است.

دستگاه قضا یزد هوشمند می‌شود

وی با بیان اینکه قوه قضائیه به سمت قوه قضائیه هوشمند در حال حرکت است، افزود: بنابر این است که تا پایان امسال، تمامی نوبت دهی‌ها و دادرسی‌ها الکترونیک شود که این امر علاوه بر سرعت، بسیاری از تخلف‌ها و جعل‌های احتمالی را نیز کاهش می‌دهد.

دهشیری یادآور شد: از مرداد ۹۹ تا پایان خردادماه بالغ بر ۱۰ هزار پرونده فاقد کاغذ در دادگستری استان یزد ثبت شده و ۱۶۶ اتاق دادرسی الکترونیکی در استان دایر شد که ۱۶ اتاق در زندان‌ها برای دادرسی پرونده‌های زندانیان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در مورد ابلاغ الکترونیک نیز عنوان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۹۲ درصد از ابلاغ‌های استان یزد به صورت الکترونیک انجام شده است.

وی همچنین به بیان آمار مجازات‌های جایگزین حبس پرداخت و افزود: پا بند الکترونیک نیز در همین راستا اجرا شده و ۴۲۰ مورد محکومیت تحت نظارت سامانه الکترونیک داشتیم که ۶۰ درصد آن در یک سال گذشته انجام شده است.

اشتغال ۶۴ درصد زندانیان استان یزد تأمین شد

دهشیری بیان کرد: در زمینه اشتغال زندانیان نیز اقدامات خوبی انجام شده به نحوی که در استان یزد میزان اشتغال زندانیان در سال جاری به بیش از ۶۴ درصد رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین حضور دستگاه قضائی در رفع مشکلات قضائی صنایع و تولیدکنندگان را بسیار پررنگ خواند و گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، تلاش ما در سال جاری برای رفع مشکلات صنایع و مانع زدایی از مسیر تولید، مضاعف خواهد شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از سرود «نفس تازه» با موضوع شهید بهشتی، رونمایی شد و جمعی از مسئولان دستگاه‌های تابع دادگستری استان یزد به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..