شناسایی، مدیریت و استفاده مناسب از ظرفیت های حوزه مشارکت های مردمی در شهرستان مهریز

دکتر طالبی در حاشیه سفر به شهرستان مهریز، این شهرستان را یکی از شهرستان های بسیار خوب استان در زمینه شناسایی، مدیریت و استفاده از ظرفیت های ارزشمند در حوزه مشارکت های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته و در قالب سفرهای شهرستانی، بارها در شهرستان مهریز حضور پیدا کردیم که یکی از زیباترین ...

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در حاشیه سفر به شهرستان مهریز، این شهرستان را یکی از شهرستان های بسیار خوب استان در زمینه شناسایی، مدیریت و استفاده از ظرفیت های ارزشمند در حوزه مشارکت های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته و در قالب سفرهای شهرستانی، بارها در شهرستان مهریز حضور پیدا کردیم که یکی از زیباترین و پر تعدادترین برنامه های ما، پروژه های خیری بود که به دست مردم و با مشارکت آن ها در حوزه های مختلف از جمله بهسازی شهری و روستایی، تامین امکانات اداری، مدرسه سازی، احداث سالن های چند منظوره و دیگر زمینه ها متجلی شده بود.
وی به تشریح برنامه های سفر به شهرستان مهریز پرداخت و گفت: همزمان با میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا (ع) و با حضور خادمان درگاه این امام همام، از المان میدان امام رضا(ع) شهرستان مهریز رونمایی شد.
دکتر طالبی با اشاره به افتتاح کارخانه آرد خوشه این شهرستان پس از ۱۱ سال تعطیلی، تصریح کرد: این کارخانه با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بازسازی، نوسازی و به چرخه تولید آرد استان اضافه شده و به صورت مستقیم زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم کرده است.
استاندار یزد با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال “تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی” و ضرورت حرکت در این مسیر خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق شعار سال، جهش تولید و رفع موانع سرمایه گذاری در استان، ظرفیت هایی که در کل استان راکد مانده و امکان فعالسازی آن وجود دارد را فعال و زمینه توسعه اشتغال و تحقق شعار سال را فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه ورزشی در روستاهای مدوار و ابراهیم آباد مهریز خبرداد و افزود: خوشبختانه روند توسعه، پیشرفت و تامین امکانات و ظرفیت های مورد نیاز برای اعتلای تندرستی و ارتقای روحیه ی نشاط مردم، در همه روستاها و شهرهای استان جریان دارد.
دکتر طالبی در ادامه با اشاره به رابطه ی توسعه و رونق روستاها با پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به آن ها، گفت: امیدوارم تامین امکانات و ظرفیت های مورد نیاز در روستاها، توسعه آن ها و تکمیل چرخه نیازهای فرزندان و جوانان ما در روستاها بتواند ضمن ایجاد پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها، این مناطق را به همان رسالت و نقش مولدی که در گذشته، در چرخه تولید و اقتصاد کشور داشتند، بازگرداند.
دکتر طالبی، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مدرسه ۶ کلاسه و پژوهشگاه خیریه مهریز و نیز افتتاح ساختمان پایگاه بسیج شهدای بنادک سادات این شهرستان را از دیگر برنامه های سفر به شهرستان مهریز عنوان کرد.

منبع:استانداری یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..