حفظ و ارتقای سطح آمادگی شرکت گاز در زمینه مبارزه با تهدیدات سایبری

مانور سایبری شرکت گاز استان یزد به منظور حفظ و ارتقای سطح آمادگی در زمینه مبارزه با تهدیدات سایبری و سنجش میزان توانمندی زیرساخت‌ها برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز در این مانور که بر اساس سناریویی از پیش تعیین شده و با یک برنامه ریزی دقیق و مدون در سطح شرکت گاز استان یزد برگزار شد، تمامی شیوه‌های حملات سایبری و نحوه مقابله با آن‌ها به صورت تئوری و عملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در جلسه هماهنگی مانور با اشاره به اهمیت بحث اطلاعات در عصر کنونی که به عنوان عصر اطلاعات شناخته می‌شود از بخش نرم افزاری در کنار بخش سخت افزاری و نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده به عنوان سرمایه و دارایی اصلی شرکت نام برد که حفظ و حراست از آن‌ها در هم دیگر گره خورده و آسیب به هر بخش می‌تواند موجب آسیب به بخش‌های دیگر شده و خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

 

علی اکبر میدانشاهی افزود: با توجه به اینکه نفوذ به شبکه‌ها و اطلاعات شرکت می تواند بدون حضور فیزیکی نیرو‌های مخرب و از طریق ویروس‌ها و باج افزار‌ها و به صورت غیرمحسوس انجام پذیرد، بخش نرم افزاری و اطلاعاتی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

وی هر نوع تهاجم به سامانه‌های اطلاعات رایانه ای، زیرساخت‌ها، شبکه‌های و دستگاه‌های مربوطه که تحت عنوان حملات سایبری شناخته می‌شود را تلاش در جهت افشا، تغییر، تخریب، سرقت یا دستیابی و دسترسی و همچنین استفاده غیرمجاز از شبکه‌های رایانه‌ای را خطری بزرگ برای سیستم دانست.

 

مدیرعامل شرکت گاز تصریح کرد: با توجه به اتکای کشور به صنعت نفت و گاز و حجم بالای فعالیت‌های داخلی و بین المللی در این زمینه، این بخش همواره به عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های کشور مطرح بوده و شرکت گاز استان یزد نیز به عنوان زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران از این قاعده مستثنی نمی‌باشد، بنابراین برگزاری این گونه مانور‌ها در سطح شرکت امری ضروری به شمار می‌رود تا در مواقع خطر و در مواقع لزوم بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با آمادگی قبلی در برابر تهدیدات احتمالی ایستاد.

 

میدانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حملات سایبری به حوزه‌های مربوط به شبکه و زیرساخت و سخت‌افزار و با کاربرد‌های مختلف هشدار داد و تاکید کرد: ویروس‌های نهادینه شده در نرم‌افزار‌ها و ویروس‌های سخت‌افزاری که به صورت ربات کار گذاشته شده و از راه دور فعال می‌شوند از جمله این حملات خواهند بود که در واقع تنها راه حل مقابله با این حملات تولید ملی و اتکا به توانمندی داخلی است به این معنی که می‌بایست با استفاده از متخصصان داخلی و بهره گیری از تجارب و اندیشه علمی آن‌ها به تولید نرم‌افزار‌های پایه و اساسی در کشور بپردازیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..