همکاری سپاه الغدیر و کمیته امداد یزد برای توسعه اشتغال

کمیته امداد و سپاه الغدیر استان یزد در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برای توسعه اشتغال نیازمندان همکاری مشترک می‌کنند.

«محمد شجاعان» مدیر کل کمیته امداد استان یزد در نشست بسیج سازندگی که با حضور فرمانده سپاه الغدیر یزد و جمعی از مسئولان قرارگاه بسیج سازندگی استان یزد برگزار شد، با بیان این که ایجاد اشتغال پایدار برای نیازمندان هم‌افزایی و همکاری فرا سازمانی نیاز است، افزود: رفع فقر، توسعه عدالت اقتصادی و اجتماعی و ارتقاء بنیه معیشتی خانواده‌های نیازمند و همچنین صیانت و تحکیم بنیاد خانواده با حفظ کرامت انسانی آنان با ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

وی افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های اسلامی تولید، کار و جهاد اقتصادی در جامعه، هم‌افزایی برای استفاده حداکثری از منابع، امکانات و ظرفیت‌های جهادگران در راستای ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی و حمایت از متقاضیان کسب‌ و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: این نهاد در تلاش است در سال ۱۴۰۰ با ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال، آموزش‌های کسب‌وکار، کاریابی برای متقاضیان بیکار مستعد بسیجی و اقشار نیازمند، تشکیل مجمع خیران کارآفرین استان و همچنین راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرین و حمایت از اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان گام اساسی در اشتغال‌زایی نیازمندان بردارد.

وی ادامه داد: شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی طرح‌های راهبری شغلی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی نیازمندان و تأمین و بهسازی فضای کسب‌وکار آنان و همچنین توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین از دیگر اقدامات کمیته امداد برای توانمندسازی نیازمندان در سال جاری است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، در این نشست همچنین پیرامون ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان و مددجویان تحت حمایت، تأمین جهیزیه نیازمندان و اجرای طرح هر کارمند حامی معنوی یک یتیم نیز بحث و تبادل‌نظر شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..