بازگشایی مدارس منوط به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا

استاندار یزد: بازگشایی مدارس و تحصیل حضوری دانش آموزان در سال جدید به نظر ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش استان با موضوع تدوین برنامه عملی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در اوضاع کرونا گفت: شرایط کرونا و برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها سبب شده تا دانش آموزان با افت تحصیلی روبرو شوند و بر این اساس با برگزاری محدود کلاس‌های تقویتی حضوری در تابستان موافقت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان دانش آموزان بر لزوم توجه به سلامت روان دانش آموزان آسیب دیده از کرونای تاکید کرد.

استاندار از نقش آفرینی آموزش و پرورش استان در تهیه و تولید محتوای آموزشی برای آموزش و پرورش کشور قدردانی کرد و افزود: طرح بسته خوانا نیز پاسخی به دغدغه‌های ما در استان در راستای آموزش‌های مهارت محور و پرورش دانش آموزانی خلاق و خوش فکر بسیار ارزشمند است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی با محروم شدن دانش آموزان از فضای مدرسه، یادگیری موثر حضوری در دوره ابتدایی را از دست دادیم، گفت: در این وضعیت با تلاش معلمان و والدین یادگیری و تحصیل دانش آموزان انجام شد.

حکیم زاده یکی از دستاورد‌های کرونا را استفاده از فناوری و بستر فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان دانست و تصریح کرد: در خصوص بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و در این خصوص وزارت بهداشت تلاش می‌کند با اولویت دادن به واکسیناسیون معلمان، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم شود.

وی ادامه داد: با این حال این آمادگی را داریم که در هر شرایطی آمادگی مطلوب را برای بازگشایی مدارس داشته باشیم.

در این نشست مقرر شد برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان کمتر برخوردار دوره ابتدایی با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا در گروه‌های کوچک چند نفره، آموزش‌های حضوری موثری برگزار شود تا با کسب مهارت سواد پایه برای ورود به سال تحصیلی جدید آماده شوند.

افزایش سنجش آموزش اولیه برای نوآموزان پیش دبستانی و توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین در این نشست از کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی پیش دبستانی که با تلاش معاونت آموزش ابتدایی استان یزد تهیه شده رونمایی شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..