با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛

کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان‌ها در یزد رونمایی شد

کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان‌ها و آگهی‌ها با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در یزد رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز همزمان با دهه کرامت، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به همراه معاون اسناد و مدیرکل حقوقی سازمان به یزد سفر کرد.

بروجردی در این مراسم با اشاره به اینکه استان یزد دارای سرمایه‌های مادی و معنوی بسیاری است، اظهار داشت: یکی از این سرمایه‌ها حضور افراد ارزشمندی است که اقدام به جمع آوری اسناد و نشر کتاب می‌کنند و در حوزه فرهنگی در سطح استان و کشور اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان‌ها توسط محمد کاظمینی تدوین شده است، افزود: این چهره‌ها باید به محققان، اساتید و دانشجویان یزد معرفی شوند.

بروجردی ادامه داد: وی از میراث‌داران فرهنگ کشور است و تلاش کرده بخشی از حافظه ملی ایرانیان را جمع آوری کند.

کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان‌ها در یزد رونمایی شد

مشاور رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: مردم قدردان سرمایه‌های عظیم گردآوری شده باشند و در جمع آوری اسناد و منابع خطی به مجموعه موزه کاظمینی کمک کنند تا اسناد و کتب ارزشمند به صورت اصولی محافظت و نگهداری شود.

در این دیدار مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی و مؤسسه ریحانه الرسول منعقد شود که بر اساس این تفاهم نامه مرکز اسنادملی متعهد به برگزاری دوره‌های آموزشی برای پژوهشگران تحت پوشش این مؤسسه، همچنین مرمت نسخ و سندهای این مجموعه، تبدیل نسخ و سندهای موجود در این مجموعه به نسخ دیجیتال و تبادل نسخ دیجیتال بین ریحانه الرسول و مرکز اسناد ملی صورت پذیرد.

در حاشیه این مراسم، محمد کاظمینی ۵۰۰ سند تاریخی را به مرکز اسناد ملی استان و یک نسخه خطی نفیس شامل جنگ اشعار با خط شکسته مربوط به قرن یازدهم را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور اهدا کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..