ظرفیت خازنی پست‌های فوق توزیع یزد افزایش یافت

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اجرای طرح افزایش ۷.۲ مگاواری بانک خازنی در پست‌های ۶۳ کیلو ولت مهریز و سیار پردیس خبر داد.

«سیف‌الله افضلیان‌تبار» با اشاره به مصوبات کمیته‌های تشکیل شده در این رابطه، خاطرنشان کرد: به منظور بهبود ضریب توان، آزاد سازی ظرفیت ترانسفورماتورها، کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ ۲۰ کیلوولت پست های فوق توزیع شرکت، انجام طرح افزایش ظرفیت بانک خازنی در پست‌های ۶۳ کیلوولت مهریز و سیار پردیس (مزرعه کلانتر)، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور اجرایی شدن این طرح، با همکاری گروه مطالعات دفتر فنی و همچنین ظرفیت پیمانکاران PM، مطالعات هماهنگی و محاسبات تجهیزات مورد نیاز انجام شده و پس از نهایی شدن طرح و تامین تجهیزات، فعالیت مربوط به پیمانکاران بومی نگهداری و تعمیرات آغاز شد.

این مسئول افزود: مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده، به محض تحویل‌گیری یونیت‌های خازنی از شرکت توانیر و قبل از پیک بار سال جاری، طرح‌های خازن سیار پست پردیس با ظرفیت ۲.۴ مگاوار و افزایش ۴.۸ مگاواری ظرفیت خازنی پست مهریز به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، افضلیان‌تبار در پایان تصریح کرد: در اجرای این طرح‌ها از توان تجهیزاتی موجود در انبار شرکت برق منطقه‌ای یزد استفاده شد که ضمن به کارگیری تجهیزات راکد انبار، صرفه جویی بالای هفت میلیارد ریالی را موجب شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..