مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

طرح‌های «محله همدل» و «حرف آورد» در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح‌های «محله همدل» و «حرف آورد» خبر داد و گفت: این طرح‌ها در راستای تقویت انسجام محلات و تقویت حضور زنان در جامعه اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام علیرضا نجیمی، در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به وضعیت مساجد استان یزد اظهار داشت: یزد به لحاظ سبقه دینی و مذهبی مردم و حضور خیران علاقمند به ساخت مسجد، مساجد بسیاری دارد اما برخی مساجد با مشکلاتی مواجه هستند که با کمک مردم و خیران در صدد رسیدگی به آنها و رفع مشکلاتشان هستیم.

وی عنوان کرد: در این راستا کمیته ای نیز تشکیل شده تا مشکلات و اختلافات مساجد استان در آن پیگیری و حل و فصل شود و از حضور مردم نیز در این کمیته استقبال می کنیم.

نجیمی با اشاره به اهمیت نقش امام جماعت در محلات و مساجد بیان کرد: نقش روحانیت باید در مساجد پررنگتر شود و در این راستا، عنوان امام جماعت به امام محله تبدیل شده و امیدواریم امامان محله بتوانند نقش خود را به خوبی در رفع مشکلات محله و خانواده ها و برقراری ارتباط موثر با جوانان ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: در این راستا طرح «محله همدل» به مرحله اجرا درآمد که تاکنون در این زمینه ۲ هزار ایده جمع آوری شده است.

نجیمی بیان کرد: طرح «حرف آورد» به عنوان یکی دیگر از طرح‌های تبلیغات اسلامی استان یزد به اجرا درآمده که در قالب این طرح، بانوان ایده ها و طرح‌های نوآورانه خود را ارائه می دهند و تاکنون نیز ۶۵۰ کلیپ کوتاه ضبط شده است.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف پررنگتر کردن نقش بانوان در جامعه و استعدادیابی در بین جامعه بانوان به مرحله اجرا درآمده است.

نجیمی در مورد برنامه های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز بیان کرد: برنامه های مختلفی در این حوزه از جمله تربیت اساتید در حوزه های تخصصی در حال پیگیری و اجراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: گسترش فرهنگ روضه خانوادگی به عنوان یکی از اقداماتی است که با همکاری اداره کل اوقاف در حال اجراست و سامانه ای نیز به همین منظور راه اندازی شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..