امام جمعه بخش مرکزی یزد:

رقابت‌های انتخاباتی از فردا رفاقت تبدیل شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: از فردا رقبای انتخاباتی باید رقابت را فراموش کنند و با رفاقت در صدد ساختن شهر و کشور برآیند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: امروز روز انتخابات، روز تعیین سرنوشت چهار سال آینده ملت ایران و روز جشن سیاسی است و در این روز بر اساس فرموده خدا در قرآن کریم؛ هر قدمی که موجب بغض و کینه کفار شود، نزد پروردگار عمل صالح ثبت می‌شود و انتخابات از همین باب است.

مدرسی، ملاک شایستگی را سه محور مهم دانست و گفت: در عرصه شوراها سه محور مهم مردمداری، دینداری و توجه به انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی به مردم و توجه صرف به فرمول‌های ریاضی و شهرسازی، زمین در یزد بسیار گران شده و گاهی مشاهده می‌کنیم که حتی در نقاط محروم کمتر از ۵ میلیون تومان هم زمین پیدا نمی‌شود و در برخی نقاط زمین بالای ۴۰ میلیون تومان است.

وی گفت: این موضوع به دلیل غفلت از مردم بوده و اگر امروز می‌بینیم جوان‌ها از خانه‌سازی و ازدواج مایوس هستند به دلیل همین فرمول‌های ریاضی است که ما می‌خواهیم به صورت صرفا آکادمیک شهر را اداره و مدیریت کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه روز پس از انتخابات باید روز رفاقت و توجه به یکدیگر باشد، تصریح کرد: نامزدها و ستادهای عرصه ریاست جمهوری و شوراها باید فردا را روز رفاقت و به فراموش سپردن گذشته رقابتی بدانند و صرفا برای رضای خدا و خدمت به مردم تلاش کنند.

مدرسی، پذیرش قانون در مورد رای آورندگان را بسیار مهم دانست و افزود: کسانی که رای آورده‌اند چه در مسند ریاست جمهوری و چه در مسند شوراهای شهر و روستا، نماینده همه مردم هستند و باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی، پذیرش نتیجه انتخابات را حق الناس دانست و گفت: همه باید به قانون تمکین کنند و انتخابات را عرصه بروز بی اخلاقی‌ها نکنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..