فرماندار یزد خواستار شد؛

توجه به بهسازی و نوسازی کتابخانه ها در سال ۹۵

فرماندار یزد گفت: با توجه به قدمت برخی از ساختمان های کتابخانه ها ضروری است تا برنامه ای از سوی اداره کتابخانه های شهرستان به منظور بهبود فضای مطالعه در این مکان ها فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوز،‌ نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با حضور فرماندار یزد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، بخشداران مرکزی و زارچ و سایر مسئولان در کتابخانه جوادی برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با تقدیر از اقدامات ارزشمند اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده با وجود کمبود اعتبارات گام های خوبی برای رفع مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان یزد از قبیل افتتاح چندین کتابخانه برداشته شد.

فرماندار یزد در ادامه نیز از تلاشهای خیرین یزدی در راستای ارتقاء فضاهای فرهنگی و آموزشی شهرستان یزد قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: خیرین بدون هیچ چشم داشتی و تنها برای رضایت خداوند متعال و برای اعتلای ایران اسلامی در حوزه های مختلف وارد عرصه فعالیت شده اند که در این بین نقش خیرین یزدی در ایجاد مساجد، تکایا، مراکز فرهنگی، درمانی، آموزشی و ورزشی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد بار دیگر تأکید کرد: مسئولین باید با تسهیل و تسریع کارها و درخواست ها و حفظ احترام خیرین زمینه حضور فعال تر بخش خصوصی و غیر دولتی را در پروژه های مختلف به ویژه بخش کتاب و کتابخوانی فراهم آورند.

وی خواستار توجه به موضوع بهسازی و نوسازی کتابخانه ها در سال ۹۵ شد و گفت: با توجه به قدمت برخی از ساختمان های کتابخانه ها ضروری است تا برنامه ای از سوی اداره کتابخانه های شهرستان به منظور بهبود فضای مطالعه در این مکان ها فراهم شود.

فرماندار یزد اضافه کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا محیطی شاداب برای افراد در هنگام حضور در کتابخانه ها به وجود آید.

" شاکری شمسی " در پایان با اشاره به پائین بودن سرانه مطالعه در یزد گفت: باتوجه به سرانه پایین مطالعه در یزد، شایسته است مسوولان و دست اندر کاران این بخش برای ارتقای سطح مطالعه مردم راهکار ارایه دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت های فرمانداری یزد در تسریع روند فعالیت های اداره کتابخانه های شهرستان یزد در حوزه های مختلف افزود: در چند ماه گذشته طرح هایی نظیر یک داستان تازه یک استکان چای تازه و معرفی کتاب تأثیرگذار من  در اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در سالجاری دبیری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز به یزد واگذار شده است که بدین منظور سه عنوان کتاب برای این دوره در نظر گرفته شده است.

" دوست فاطمیها " با اشاره به اینکه همه مردم فرصت مناسب برای خواندن همه کتاب‌ها را ندارند، اظهار داشت: طرح «کتاب‌خوان مجازی» به‌منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده از طریق تولید ویدئو و با هدف ترویج و تبلیغ «خواندن» از ابتدای سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از همه هموطنان دعوت می‌کند در یک فایل ویدئویی،کتابی که علاقه‌مند به معرفی آن هستند را به اشتراک بگذارند.

بخش نظردهی بسته شده است..